امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک گسترده ایران صدا برای ذائقه‌ها و سلایق مختلف در ماه مبارک رمضان

مشاهده ۱۲۴
۱۴۰۲/۱۲/۲۲- ۱۱:۰۳

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ایران صدا ساعت ها پادکست، کتاب گویا، قرآن، نغمه‌های دینی، سخنرانی و آموزش های کودکانه را تولید و منتشر نموده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز ایران صدا برنامه‌های متنوع و جذابی را برای علاقه مندان جهت استفاده معنوی بیشتر از برکات و فضایل این ماه پربرکت در نظر گرفته است.

تولید و پخش سری اول پادکست تاریخ انسان با صدای پژوهشگر تاریخ حجت الاسلام نخعی با عنوان روایت انسان«خلیفه الله» می‌باشد. داستان فصل اول روایت انسان از ماجرای قبل از خلقت انسان شروع می‌شود، از ملکوتیان می‌گوید، خلقت انسان و ماجرای هبوط را روایت می‌کند و به صورت پیوسته به وقایع زمان‌هابیل، قابیل، پیامبر، حبه الله(شیث نبی)، ادریس(ع) و نوح(ع) می‌پردازد. پادکست روایت انسان در واقع روایت داستان مستند انسان است که براساس قرآن و روایات بیان شده و با کتب اهل کتاب و تاریخ تمدن‌ها تطبیق داده می‌شود.
روایت با بیان اخبار ملکوتیان و عملیات های شیطان نیز در هر مقطه زمانی همراه است. این پادکست شنیدنی شگفتی‌های زیادی را برای شنوندگان خود خود به ارمغان خواهد آورد. قسمت های این پادکست به صورت مستمر در ماه رمضان در پایگاه پادکست و پایگاه سخن ایران صدا نیز منتشر می‌شود.

پایگاه کودک نیز ویژه برنامه سریالی با عنوان بچه‌های مسجد محل را تدارک دیده است. این پادکست قصه بچه‌های محله ای است که به دلیل تقارن ماه رمضان و عیدنوروز، ایام تعطیلات را در تهران می‌گذراند. نویسندگی بچه‌های مسجد محل را امیرسجاد دبیریان برعهده داشته و تهیه کنندگی آن را محمدشکری انجام داده است و همچنین سرور رخشانی، آنیتا سلطانی و مسعود اسفینی نیز آن را روایت کرده اند.
این پایگاه همچنین ویژه برنامه ای را برای آموزش قرآن و مفاهیم آن برای خردسالان با کارشناسی و اجرای خانم جعفری (معلم با سابقه مدارس قرآنی) و شخصیت توت فرنگی تولید و منتشر نموده است. آتی جان افشان نیز تهیه کنندگی آن را برعهده داشته است.

پایگاه قرآن ایران صدا در سه بخش آموزش، تلاوت و ترجمه برنامه‌های زیر را برای مخاطبان خود آماده انتشار نموده است.
1-دسته بندی و انتشار روزانه تلاوت های ترتیل قرآن کریم با صدای 20 قاری شاخص ایرانی، مصری، کودک و نوجوان، تنوخوانی(تحدیر)
2-  دسته بندی و عرضه قرآن ترجمه، نوشته حجت الاسلام ملکی و تلاوت استاد سعیدیان با صدای استاد همت مومیوند و فاطمه نیرومند
3-  پخش تلاوت های محفل انس حسینیه امام خمینی(ره) تلاوت شده در حضور رهبر معظم انقلاب
4-  تلاوت تحقیق از قاریان ممتاز و بین المللی
5- سری برنامه‌های تصویری آموزش نبر( تکیه‌های صوتی)

پایگاه کتاب گویای ایران صدا کتاب گویای شکوه نهج البلاغه اثری از جورج جرداق را تهیه و تولید نموده است که همزمان با لیالی قدر منتشر خواهد شد. این کتاب شامل دو بخش عمده است در بخش نخست مقدمه زیبا و دیده‌گشای جورج جرداق درباره مقام ادبی و امتیازهای فکری امام علی علیه‌السلام آمده و سپس گزیده‌ای از خطبه‌ها و نامه‌های امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه درج گردیده است. از امتیازهای این کتاب گویا نیز ترجمه روان و نثر معیار آن می‌باشد. کتاب شکوه نهج البلاغه توسط سید علی میرطالبی تهیه و حسن سلطانی کارشناس مجری با سابقه برنامه‌های مذهبی رسانه ملی آن را روایت کرده است.

پایگاه سخن ایران صدا نیز برای ماه پرفیض رمضان پادکست زندگی پس از زندگی، برگرفته از تمام فصول پخش شده ی این برنامه تلویزیونی (97 قسمت متوسط 50 دقیقه ای) به همراه فصل پنجم این برنامه را بصورت روزانه و همزمان با پخش آن از تلویزیون منتشر خواهد کرد. این پادکست نسخه شنیداری برنامه است و به نحوی تولید شده که عدم مشاده تصویر در درک و فهم محتوا خللی ایجاد نکند.
این پایگاه همچنین سلسله سخنرانیهای مجالس ماه مبارک رمضان 1403از وعاظ و خطبای شاخص و مطرح کشور را در کمترین زمان ممکن پس از ایراد سخنرانی منتشر خواهد کرد.
پایگاه سخنرانی ایران صدا آرشیو مجموعه سخنرانی‌ها با موضوع ماه مبارک رمضان تا سال ۱۴۰۲در موضوعات ذیل تدارک دیده است.
طرح کلی اندیشه اسلامی از استاد سیدعلی حسینی خامنه ای(سال1353)
قرآن درمانی از حجت الاسلام ناصر رفیعی
شرح دعای روزهای ماه رمضان از حجت الاسلام مجتهدی تهرانی
بنده نوازی پروردگار در ماه رمضان از آیت الله شیخ حسین انصاریان
کنترل ذهن در مسیر تقرب خدا از حجت الاسلام علیرضا پناهیان
رمضان و تجربه یک زندگی عارفانه از حجت الاسلام مسعود عالی
خطابات قرآن به مومنین از حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی
مجموع جلسات تفسیری از سوره‌های مختلف قرآن

پایگاه موسیقی ایران صدا نیز پادکست ماه خوش قدم و پادکست روبه آسمان را به تهیه کنندگی ناصر هاشمی و همچنین پادکست روز قدس را به تهیه کنندگی حسین معصومی تهیه و منتشر نموده است.

پایگاه نوای ایران صدا نیز مجموعه ای از مداحی‌های هرشب ماه مبارک رمضان 1403 از مداحان مشهور و محبوب مانند میثم مطیعی، حاج محمود کریمی و...را در کوتاه ترین زمان ممکن بازگذاری خواهد کرد.

علاقه‌مندان برای شنیدن این برنامه‌ها می توانند اپلیکیشن تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند.

امتیاز شما