امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر "ایرانگرد" پرس تی‌وی به طبیعت زیبای لرستان

مشاهده ۲۸۰
۱۴۰۲/۱۲/۲۸- ۱۱:۲۳

طبیعت زیبای لرستان در شبکه پرس تی‌وی به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند "ایرانگرد" که از شبکه بین‌المللی پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود به بررسی طبیعت زیبای لرستان در منطقه دلفان می‌پردازد و مشخصات جغرافیایی و مردمشناختی این منطقه از استان لرستان را به نمایش می‌گذارد.

جواد قارایی مجری و راوی این مستند، در ابتدا اطلاعاتی از ویژگی‌های جغرافیایی ایران را ارائه کرده و به صورتی گذرا به سلسله کوه‌ها و رودهای کشور اشاره می‌کند و سپس گزیده‌ای از تصاویر طبیعت لرستان در نزدیکی شهر دلفان را به نمایش می‌گذارد. صعود قارایی در بخشی از کوهستان این منطقه به همراه توضیحات بداهه او و نمایش صحنه‌هایی از الگوی کوهزایی در این ناحیه، بخش دیگری از این مستند چشمگیر را به خود اختصاص داده است.

در مستند "ایرانگرد" همچنین پوشش جمعیتی، شکل استقرار روستاها، نحوه گذران زندگی مردم و تعامل مردم با طبیعت به تصویر کشیده شده است. زندگی روزمره مردم و شکل ظاهری و پوشش یا لباس اهالی به همراه توضیحی از فرهنگ روستایی می‌آید، از دیگر جذابیت‌های این مستند است.

این مستند در دو روز متوالی از دوم فروردین ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ است.

امتیاز شما