امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبی بهتر از هزار ماه

مشاهده ۸۰
۱۴۰۳/۰۱/۰۷- ۰۸:۵۶

شب قدر شبی بهتر از هزار ماه می‌باشد که به مدت زمان اذان مغرب تا اذان صبح ، شب قدر می‌گویند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در شب‌ قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) این شبکه ویژه برنامه‌های مختلفی را به شرح زیر تدارک دیده است.

 «به نام عشق» به جنبه‌های شناختی عمیقی  از وصیت نامه امام علیه السلام می‌پردازد و کوشش می‌کند تا اثر تعالیم اسلامی را در کلام گهربار حضرت بازخوانی و بلکه بازیابی کند. این برنامه از جمعه 10 فروردین ساعت 9:30 به تهیه کنندگی حسین معصومی تقدیم می‌شود.

 «باغ ارغوان» نیز از همان تاریخ تا پایان شب های قدر، نواها و آیین‌های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌کند.

 «گوهران» ویژه برنامه دیگری است که با رویکرد جایگاه امام علی (ع) در نشر مبانی و آموزه‌های اسلامی، ارائه الگویی از سبک علوی روایات و درک فضایل ماه رمضان، جمعه 10 فروردین ساعت 10:00  تقدیم علاقه مندان می‌شود.

 «قرارآسمانی» که غروب های ماه رمضان به هنگام افطار از رادیو ایران پخش می‌شود، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با اولین شب قدر از فضیلت و اعمال شب های قدر، درک و فضیلت شب قدر و شب زنده داری و اعمال شب نوزدهم ماه رمضان می‌گوید.

«قرارآسمانی» به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم ساعت 17:30 تقدیم می‌شود.

 برنامه «شهر رمضان» که هر شب به صورت زنده، به تهیه کنندگی مهدی ساعی تقدیم می‌شود در این مدت به صورت ویژه از فضایل اخلاقی امیر المونین علی (ع) می‌گوید.

 «نور باران» در ایام شب های قدر دعای آسمانی جوشن کبیر را به همراه مناجات و ادعیه شب های قدر پخش می‌کند. همچنین ارتباط مستقیمی‌با مساجد و حسینیه‌ها، برای مراسم شب قدر دارد. این برنامه به تهیه کنندگی سعیئ مبشری در تاریخ های 10، 12 و 14 فروردین ساعت 22:00 تقدیم می‌شود.

امتیاز شما