امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش مستندی از زندگی غلامحسین امیرخانی در «چراغداران» رادیو فرهنگ‌

مشاهده ۸۵
۱۴۰۳/۰۱/۰۸- ۱۴:۳۴

«چراغداران» پنجشنبه ۹ فروردین ماه با موضوع روایت مستندی از زندگی استاد غلامحسین امیرخانی چهره ماندگار خوشنویسی و رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران از شبکه رادیویی فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چراغداران»‌ روایت بهروز رضوی از مفاخر و چهره‌های فرهنگی ‌‌و هنری کشور است که در این قسمت پاسداشتی بر یک عمر فعالیت هنری استاد امیرخانی است.

در این برنامه که ساعت ۱۲:۳۰ به همت گروه تولید ‌‌تامین رادیو فرهنگ تولید ‌‌پخش می‌شود به زندگی استاد غلامحسین امیرخانی پرداخته شده است.

استاد امیرخانی در ۲ بهمن سال ۱۳۱۸ شمسی در طالقان متولد شد و بعدها به خوشنویس معاصر ایرانی شهرت یافت. شیوه ویژه‌ای که او در خط نستعلیق دارد مورد اقبال بسیاری از استادان خوشنویسی قرار گرفت و در نتیجه ایشان را برترین استاد خط نستعلیق ایران می‌دانند. چرا که در نگارش این خط، از ریز و درشت، دستی قوی و مهارتی مثال زدنی و فوق‌العاده دارد. استاد تمام‌عیار هنر خوشنویسی ایران، در سال ۱۳۷۸ نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد و در سال ۱۳۸۱ نیز به‌عنوان برگزیده همایش «چهره‌های ماندگار» معرفی شد. همچنین در سال ۱۳۸۸ برای دومین بار، نشان درجه یک فرهنگ و هنر به او اعطا شد و در سال ۱۳۹۵ نیز «مدال ادب و هنر فرانسه» را ازآن خود کرد.

«چراغداران» را به تهیه کنندگی سید محمدحسینی باغسنگانی و روایت بهروز رضوی روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما