امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مسجد جامع نارمک ایستگاه پایانی ویژه برنامه «‌روزه گشا»

مشاهده ۶۵
۱۴۰۳/۰۱/۱۹- ۰۷:۲۶

« روزه گشا» ویژه برنامه افطار رادیو‌فرهنگ که از مساجد تهران روانه آنتن می‌شود در ایستگاه پایانی مهمان مسجد جامع نارمک شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه با حضور در مساجد تهران به معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف آن‌ها به ویژه فعالیت های فرهنگی آن‌ها در ماه مبارک رمضان پرداخته شده است. این برنامه بخش‌های مختلفی همچون؛ ذکر دعای روز و گزارش، گفتگو با مسئولین و همراهان و نمازگزاران مساجد برای معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف آنها در ماه مبارک رمضان دارد.

تاکنون مسجد جامع قاسم بن الحسن (ع) در بزرگراه شهید محلاتی ( اهنگ) ، مسجد الزهرا خیابان وحدت اسلامی ، مسجد جامع الزهرا (س)محله شهران، مسجد النبی (ص) پونک و مسجد ۱۴ معصوم خ شهید رجایی ( بازرگان ) از مساجد منتخبی بودند که ویژه برنامه روزه گشا از این مساجد تقدیم شنوندگان شد و در هفته پایانی ماه رمضان برنامه از مسجد جامع نارمک پخش می‌شود.

مسجد جامع نارمک به عنوان یکی از مساجد قدیمی استان تهران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از پایگاه‌ها و مرکز تجمع مبارزین و انقلابیون بود. در این پایگاه انقلابی پیش از انقلاب شخصیت های همانند دکتر شهید مرتضی مطهری حضور داشتند. مسجد جامع نارمک اولین میعادگاه برگزاری نماز جمعه در تهران بوده است.

در روزه گشا بخش هایی متنوع تدارک دیده شده که « مردم غزه»، «معرفی فعالیت های گروه‌های جهادی»، «گفتگو با روزه اولی‌ها» از جمله این بخش هاست. در بخش «یک‌نکته از هزاران» روایت ‌شرح نکات قرانی با رویکرد سبک زندگی با صدای مرحوم علیرضا فتحی پور پخش می‌شود و در «یک جرعه آسمان» پندهای اخلاقی بیان می‌شود. همچنین در «شرح بی نهایت» خطبه‌ها و کلمات قصار امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه شرح داده می‌شود. بخشی با عنوان «حاجی کرم» است که در قالب روایت نمایشی به فرهنگ ریش سفیدی اشاره دارد و در ادامه نیز با همراهی استاد هوشنگ جاوید به آیین رمضان در شهرهای مختلف کشور اشاره می‌شود.

«روزه گشا» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به گویندگی رضا خضرایی هرروز ساعت ۱۸ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود. این برنامه دو تهیه کننده دارد و هفتگی فاطمه محمدیان فر و محمدرضا حاج حیدری این مسئولیت را برعهده دارند. فاطمه طاهری هماهنگی برنامه را برعهده دارد و سمیه نجفی، حمیرا فراتی و محمدمسعود مصدرالامور گزارشگرانی هستند که از سطح شهر و مساجد گزارش تهیه کرده اند.

امتیاز شما