امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

چالش شهرداری با افکار عمومی

مشاهده ۸۳
۱۴۰۳/۰۱/۱۹- ۱۳:۲۳

آیا در بوستان قیطریه، مسجد ساخته خواهد شد؟

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «باغ هنر» شنبه 18 فروردین، به موضوع ساخت مسجد در منطقه‌ی تاریخی بوستان قیطریه پرداخت.

 مدیریت شهری تهران، سال 1402 را با یک چالش بزرگ به اتمام رساند اما این چالش در سال جدید دست از سر شهرداری و شورای اسلامی‌شهر تهران بر نداشت. ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران، تعداد زیادی از شهروندان به خصوص دوستداران محیط زیست و میراث فرهنگی را نگران کرد.

 طبق آنچه از نقشه مساجد موجود در شهر تهران در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، در فاصله حداکثر یک کیلومتری پارک قیطریه، دست‌کم پنج مسجد شامل «مسجد نور» در فاصله ۵۰۰ متری بوستان، «مسجد مفتخر» در فاصله ۵۰۰ متری بوستان، «مسجد قائم» در فاصله ۷۰۰ متری بوستان، «مسجد صاحب‌الامر» در فاصله یک کیلومتری بوستان و «مسجد جعفری» در فاصله یک کیلومتری بوستان واقع شده‌اند.

 تا روز گذشته صد وسی و سه هزار و بیست و یک نفر کارزار توقف ساخت غیرقانونی مسجد در بوستان قیطریه را امضا کرده‌اند اما شهرداری تهران همچنان بر ساخت مسجد در بوستان قیطریه و  تغییر کاربری بوستان به مسجد در بستری با قدمت سه هزارساله اصرار دارد. این در حالی‌ست که وزارت میراث فرهنگی، توقف عملیات و برچیدن حصار را از منطقه‌ی تاریخی قیطریه اعلام کرده بود.

 شهاب شهرزاد مجری برنامه «باغ هنر» از شهردار و اعضای شورای شهر درخواست کرد اگر پاسخی قانع کننده به انتقادات دارند از طریق برنامه «باغ هنر» مطرح کنند.

 گفتنی است «باغ هنر» این هفته به تهیه‌کنندگی وحید بیات و اجرای شهاب شهرزاد از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

امتیاز شما