امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش خبری برگزاری جشنواره ملی اقوام ایرانی، صنایع‌دستی، سوغات و هدایا در اهواز

مشاهده ۱۲۲
۱۴۰۳/۰۱/۲۵- ۰۸:۵۸

جشنواره ملی اقوام ایرانی، صنایع‌دستی، سوغات و هدایا با همت شرکت نمایشگاهی بین‌المللی "راشین دِیر" و با همکاری و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی خوزستان، فرمانداری و شهرداری اهواز، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری و شورای اسلامی‌شهر اهواز درحال برگزاریست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدحسین ارسطوزاده در گفتگو با خبر خوزستان گفت: به مناسبت عید نوروز و عید سعید فطر، جشنواره ملی اقوام ایرانی، صنایع‌دستی، سوغات و هدایا از ۱۵ فروردین‌ماه در اهواز برپا شده است. وی افزود: این جشنواره، با همت شرکت نمایشگاهی بین‌المللی "راشین دِیر" و با همکاری و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی خوزستان، فرمانداری و شهرداری اهواز، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری و شورای اسلامی‌شهر اهواز برگزار شده که در این زمینه، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهواز نیز به کمک و همیاری در برگزاری این نمایشگاه پرداخته است.

ارسطوزاده هدف از برگزاری این نمایشگاه را جدای از ایجاد فضای شاد و شادی‌آفرین برای همشهریان و گردشگران در ایام عید سعید فطر، پشتیبانی از مشاغل خانگی، ترویج و رونق صنایع‌دستی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر اهواز، استان خوزستان و دیگر استان‌های کشور عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‌که در این جشنواره، ۱۸۰ غرفه شامل غرفه‌های صنایع‌دستی، سوغات، هدایا و عرضه محصولات سنتی و عشایری برپا شده است، اضافه کرد: در برگزاری این جشنواره، مراسم آیینی اقوام مختلف نیز درحال برگزاری است که در آن شاهد هنرنمایی گروه‌های اقوام کُرد، عرب، بختیاری (آسماری) و گیلکی هستیم که نشانی از هم‌گرایی و وحدت اقوام ایران‌زمین است. وی می‌گوید: همچنین در این جشنواره، شاهد حضور و برپایی سیاه‌چادر‌هایی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، ایلام و خوزستان هستیم که در کنار یکدیگر جلوه ویژه‌ای از حضور اقوام را تشکیل داده‌اند که با ارائه و عرضه سوغات، هدایا و نمایش زنده زندگی، آداب و سنن، پخت نان و عرضه غذا‌های سنتی، محور‌های اصلی این جشنواره را تشکیل داده‌اند.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز نیز از برگزاری رویداد‌های مختلف در سال جاری توسط این اداره خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌های متعددی براساس تقویم فرهنگی و هنری شهرستان برنامه‌ریزی شده و تلاش ما بر این است که بتوانیم هرچه بهتر و قوی‌تر در ۳ حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور جذب گردشگر، ارتقای سطح کیفی و رونق صنایع‌دستی و ایجاد بازار‌های هدف گام برداریم.

زهره پرویزی افزود: باتوجه به انتخاب شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، این موضوع قطعاً با همکاری علاقمندان و فعالان که بازوان توانمند این سه حوزه هستند امکان‌پذیر خواهد بود. پرویزی در پایان با اشاره به این‌که جشنواره ملی اقوام ایرانی، صنایع‌دستی، سوغات و هدایا تا سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برپا خواهد بود، ادامه داد: همشهریان و گردشگران به‌منظور بازدید از این رویداد می‌توانند هر روز از ساعت ۱۸ تا تا ۲ بامداد با مراجه به محل بلوار ساحلی غربی، پشت کتابخانه مرکزی استان خوزستان، فضای بین‌الحرمین، از جشنواره و نمایشگاه دیدن کنند.

امتیاز شما