امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

جای «پدر موشکی ایران» خالی است

مشاهده ۱۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۲۷- ۱۰:۲۵

برنامه «مستند ایران» دوشنبه 27 فروردین، یاد شهید «حسن طهرانی‌مقدم» فرمانده یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  بعد از حمله پهپادی و موشکی ایران به خاک اراضی اشغالی، شمار زیادی  مردم در سراسر ایران در جشن و شادی این اقدام ارزشمند، یاد «شهید حسن طهرانی‌مقدم»، فرمانده یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و با درود بر روح «پدر موشکی ایران» جای او را در چنین شبی خالی دانستند.

«طهرانی مقدم» گفته بود: «روی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند…»

 اکنون در روزهایی که قدرت موشکی و پهپادی ایران، معادلات و پیش‌بینی‌های زیادی را بر هم زده، بالستیک‌های امروز را مدیونکسی هستیم که  بعد از جنگ تحمیلی برخی‌ها گفتند باید درِ بسیاری از فعالیت های نظامی را بست، حتی باید فعالیت موشکی ایران متوقف شود، اما «طهرانی مقدم» جزو نیروهایی بود که گفت تازه اول ماجراست.

 شهید «طهرانی مقدم» در اسناد نظامی ایران قبل از انقلاب تامل کرده بود و اهمیت فعالیت موشکی را می دانست.

شهید «طهرانی مقدم» سال ۱۳۹۰ در روز شهادتش در پادگان امیرالمومنین(ع) شهرستان ملارد در حالی که برای آزمایش موشکی، آماده می‌شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات، به یاران شهیدش پیوست. در شب روشن جای این شهید و یارانش خالی بود.

 از همین رو رادیو ایران، دوشنبه 27 فروردین، به یاد شهید «حسن طهرانی‌مقدم» مستند ایران را با اجرای کیوان همتی ساعت 13:30 تقدیم می‌کند.

امتیاز شما