امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر رادیویی به استان «هرمزگان» آغاز شد

مشاهده ۹۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۱- ۰۸:۲۸

«هفته‌های ایرانی» در بیست و دومین سفر استانی، از استان «هرمزگان» و دیدنی‌ها و شنیدنی‌های این استان می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جاذبه‌های گردشگری هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی‌ بسیار غنی و متنوعش، باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی فراوانی شده است.

 استان «هرمزگان» از استان‌های جنوبی ایران است و  در شمال تنگه هرمز قرارگرفته و با مساحت ۶۸ هزار کیلومترمربع هشتمین استان کشور از نظر وسعت است.

 این استان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از غرب و شمال غربی با استان‌های فارس و بوشهر از جنوب شرقی با استان سیستان و بلوچستان و از جنوب با آب های خلیج فارس و دریای عمان همسایه است.

 استان «هرمزگان» دارای ۱۳ شهرستان به نام های ابوموسی، بستک، بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد، رودان، قشم، پارسیان، میناب، خمیر، بشاگرد و سیریک و ۱۴ جزیره به نام های قشم، ابوموسی، کیش، لاوان، هندورابی، ماران (شیدرو)، لارک، هرمز، هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فرور بزرگ و فرور کوچک است.

  مرکز این استان، شهر بندرعباس، به عنوان بزرگ ترین مبادی ورودی و خروجی کشور نقش مهمی در زمینۀ صادرات و واردات کشور ایفا می نماید.

 برخی از جاذبه‌های دیدنی و شنیدن «هرمزگان» عبارتند از: «غار خرسین،  چشمه آب گرم گنو، حمام گله داری، معبد هندوها بندرعباس و موزه مردم شناسی خلیج فارس و...»

 در ادامه طرح هفته‌های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از 1 تا 7 اردیبهشت یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «هرمزگان» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه‌های دیدنی و فرهنگ و رسوم و موسیقی‌ها و غذاهای محلی این استان بیشتر آشنا شوید.

 شایان ذکر است برنامه‌های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، پلاک هشت باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و ...» در بخش های مختلف از استان «هرمزگان» خواهند گفت.

امتیاز شما