امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پاسداشت نام و یاد سعدی در رادیو فرهنگ

مشاهده ۷۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۱- ۰۸:۴۰

رادیو فرهنگ شنبه اول اردیبهشت روز «سعدی شیرازی» را با برنامه‌های متنوعی چون«ذکر جمیل سعدی.» ،« هفت کوچه»، «نیستان» و «کتاب فرهنگ» گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اول اردیبهشت را به روز سعدی نام گذاری کرده اند. به نام شاعری بزرگ که عطر کلامش در غزلیات و توانمندی اش در نثر گلستان و نظم بوستان تنها بخشی از دلایل بزرگی اوست. سعدی بزرگ است نه فقط به خاطر هنرمندی و هنروری اش که به خاطر حرف های عمیق، دردمندانه و برآمده از حکمت انسانی و الهی او مورد توجه است. کتاب های گلستان و بوستان سعدی و غزلیات و قصاید وی حاصل شناخت او از انسان است .

در این روز برنامه «ذکر جمیل سعدی» به همت گروه ادب و هنر، از ساعت۱۵ تا ۱۷ به آثار و اشعاری درباره سعدی می‌پردازد.در این برنامه اثار سعدی به عنوان نمونه‌ای بی‌بدیل در عرصه شعر اخلاقی و نثر سهل و ممتنع بررسی می‌شود. نگاهی به آوازه سعدی در جهان ، اطلاع رسانی از برنامه‌های مختلف روز بزرکداشت سعدی در کشور ، گفتگو‌ با استاد داریوش مودبیان در باره گلستان و جنبه‌های نمایشی آن و خواندن حکایتی از این اثر از جمله بخش هایی است که مریم مردانی به عنوان تهیه کننده این برنامه تدارک دیده است.

fرنامه‌های«صبح به وقت فرهنگ»، «سرزمین من» ،«کتاب فرهنگ» و « نیستان» به طور ویژه بخش هایی را به موضوع سعدی اختصاص داده اند وسعدی خوانی‌های بزرگان شعر و ادب و پخش تصنیف هایی از اشعار شیخ اجل پخش می‌شود. برنامه«هفت کوچه» نیز که به فرهنگ عامه توجه ویژه دارد، به موضوع مصرع ها و ابیاتی از سعدی که مثل و نقل مردم است، می‌پردازد. در «کتاب فرهنگ» نیز آثاری که درباره سعدی نوشته شده است معرفی می‌شوند. همچنین برنامه «مستند فرهنگ» ساعت ۱۴:۳۰ از گروه تولید و تامین با موضوع سعدی پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید .

امتیاز شما