امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

گزیده ای از سخنان شهید مطهری در «هویت»

مشاهده ۷۷
۱۴۰۳/۰۲/۰۱- ۱۱:۵۵

با توجه به نزدیک شدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری رادیو ایران ویژه برنامه «هویت» را تقدیم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دوازده اردیبهشت، سالروز شهادت علامه فقید، استاد شهید مرتضی مطهری(ره) و روز «معلم» است. شهید مطهری(ره) دلی داشت دلباخته به قرآن، مغزی داشت سر سپرده به عرفان، جانی داشت وابسته به برهان ، متفکر بود، اهل دل بود، اهل معنی بود.

 استاد شهیدمرتضی مطهری (ره) یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید است که در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد هم عصران خویش بود. او توانست عمر پر برکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مکتب حیات‌بخش از زوایای مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با کجروی‌ها و انحرافات صرف نماید. بدین جهت حق عظیمی‌بر مسلمانان بویژه نسل انقلاب دارد و به حقیقت، الگویی وارسته و موفق برای نسل جستجوگر عصر ماست.

 بدون شک استاد مطهری (ره) جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد، از آن جهت که با اشراف خاصی که بر شریعت اسلامی و اصول حاکم بر آن داشت، توانست ایمان دینی را به گونه‌ای ارائه کند که از هر جهت پاسخگوی معضلات بشر عصر کنونی باشد.

 با توجه به نزدیک شدن به سالروز شهادت این استاد فرزانه رادیو ایران گزیده ای از سخنانش را در ویژه برنامه «هویت» پخش می‌کند.

 گفتنی است «هویت» از شنبه اول اردیبهشت تا پنج شنبه 13 اردیبهشت هر روز ساعت 14:45 از رادیو ایران تقدیم می‌شود.

امتیاز شما