امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

از بزرگداشت سعدی شیرازی تا درگذشت سهراب

مشاهده ۸۴
۱۴۰۳/۰۲/۰۱- ۱۲:۲۱

رادیو صبا در برنامه مستند ماجرا به گرامیداشت روز سعدی و سالروز مرگ سهراب سپهری می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این شبکه در برنامه مستند «ماجرا» با شعار هر نام آوری ماجرایی دارد به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و بزرگان ایران زمین می‌پردازد.
«ماجرا» عنوان یکی از برنامه‌های مستند رادیو صبا است که در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجراهای معروف می‌پردازد. روز اول اردیبهشت ماه، روز آغاز نگارش کتاب گلستان، توسط مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز سعدی نامیده شده است. این رسم از سال ۱۳۸۱ برقرار بوده ولی در اول اردیبهشت ۱۳۸۹ و در اجلاس شاعران جهان در شیراز، نخستین روز اردیبهشت ماه از سوی نهادهای فرهنگی داخلی و خارجی به عنوان روز سعدی نامگذاری شد. این روز مصادف با سالگرد درگذشت سهراب سپهری شاعر نوپرداز و نامدار کشورمان است که مستند ماجرا در دو قسمت متوالی به گرامیداشت این شاعران می‌پردازد.

روز شنبه اول اردیبهشت ماجرا با موضوع مرگ سهراب سپهری راهی آنتن می‌شود و یکشنبه دوم اردیبهشت این برنامه با موضوع سفرهای سعدی به گرامیداشت روز سعدی می‌پردازد.

انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: مستند ماجرا دوم اردیبهشت به مناسبت روز بزرگداشت سعدی به ماجرای سفرها و جهانگردی سی ساله ی سعدی می‌پردازد. در این برنامه ماجرای اسارت سعدی و بردن او به کار اجباری توسط صلیبیون ریشه یابی می‌شود.

مستند «ماجرا» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت ۱۱ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری لیلا علاقه مند روی آنتن شبکه رادیویی صبا می رود.
رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز بشنوید.

امتیاز شما