امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشنواره پژواک فانوسی در راه مستندسازی رادیو

۱۴۰۳/۰۲/۰۴- ۰۸:۴۲

نامزد سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با بیان این که جشنواره پژواک مثل فانوسی در راه مستندسازی رادیو، تاکید کرد این جشنواره مسیر ساخت مستند را روشن و مشخص کرد و موجب شد تا ساختار و اصول درست تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فرانک سعیدی آریا تهیه کننده رادیو معارف با عنوان اثر «فرزند ایران» نامزد مستندهای مستمر جشنواره پژواک با موضوع قهرمان ایرانی شده است. او با اشاره به این که در دوره گذشته هم با دو اثر مستند"سقا" از مرکز یزد و "صدای سفید" از مرکز گیلان، کاندیدا شده بود، گفت: امسال اثرم با عنوان "فرزند ایران" به مرحله نهایی راه یافته که به زندگی مرحوم جبار باغچه بان موسس آموزش و پرورش استثنایی در کشور، پرداخته است.

وی با بیان ویژگی‌هایی اثر انتخابی اش افزود: به نظرم در انتخاب شدن این اثر، ایده اولیه و شروع خلاقانه تاثیر داشته است. همچنین استفاده از صداهای شاهد که در زندگی مرحوم جریان داشته است به جذابیت اثر اضافه کرده است.

سعیدی آریا در ادامه افزود: از زمان راه انداری جشنواره پژواک ما تهیه کنندگان علاقه مند به حوزه مستندسازی شدیم و راه و روش اصولی و درست ساخت یک مستند رادیویی را آموختیم. جشنواره پژواک مثل فانوسی در راه مستندسازی رادیو مسیر ساخت را روشن و مشخص کرد و ساختار و اصول درست را تبیین کرد.

تهیه کننده رادیو معارف معتقد است: شروع خاص و پرکشش، همچنین استفاده از صداهایی خاص و شنیده نشده در کنار پژوهش موضوع مورد نظر، به شاخص شدن یک مستند کمک می‌کند. امیدوارم رادیو و قالب های برنامه سازی رادیویی به واسطه اتفاقاتی مثل جشنواره پژواک به جایگاه حرفه ای و اصولی خودشان نزدیک و نزدیک تر شوند. همچنین نگاه سازمان به نیروهای متعهد و خلاق مراکز صدای استان‌ها، ویژه تر باشد.

امتیاز شما