امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
زندگینامه داستانی شهید حسین خرازی
زندگینامه داستانی شهید حسین خرازی

بررسی کتاب « عقیق» در «سیم وزر» رادیو فرهنگ

مشاهده ۶۱
۱۴۰۳/۰۲/۱۰- ۰۸:۲۹

برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ امروز دوشنبه ۱۰ ازدیبهشت در گفت‌وگو با نویسنده کتاب « «عقیق» روایتی از زندگی شهید خرازی ین اثر را معرفی و بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری برای معرفی و نقد و بررسی کتاب «عقیق»، زندگینامه داستانی شهید حسین خرازی» با «نصرت الله محموزاده» نویسنده این ‌کتاب گفتگو می‌کند.

کتاب عقیق، زندگی‌نامه داستانی سرداری است که با یک دست لشکری را فرمان می‌داد. این کتاب زندگی و خاطرات شهید حاج حسین خرازی فرمانده دلاور لشکر امام حسین علیه السلام اصفهان می‌پردازد. در این کتاب خاطرات همرزمان و سخنرانی‌های شهید خرازی جمع‌آوری شده است. در این کتاب ما با مراحل ورود او به جنگ و شکل‌گیری لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام فرماندهی آن توسط شهید خرازی و موفقیت‌هایش آشنا می‌شویم. با اقتباس از این کتاب فیلمی سینمایی نیز ساخته شده است. همچنین کتاب عقیق در سومین دوره کتاب سال دفاع مقدس، رتبه نخست بهترین کتاب دفاع مقدس را از آن خود کرد.

برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار و‌اجرای کارشناسی امین خرمی دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ و۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما