امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

انعکاس اوج گیری اعتراضات ضدصهیونیستی دانشگاه‌های جهان و بیداری جهانی

مشاهده ۹۲
۱۴۰۳/۰۲/۱۰- ۱۱:۵۶

برنامه «بحث روز» دوشنبه 10 اردیبهشت، به انعکاس اوج گیری اعتراضات ضدصهیونیستی دانشگاه‌های جهان و بیداری جهانی که در حال گسترش است می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فاطمه ربانی تهیه کننده برنامه «بحث روز» گفت: حمایت هیات حاکمه آمریکا از رژیم صهیونیستی به اندازه ای شور و افراطی بود که مورد اعتراض همه قرار گرفت.  این حمایت ها نشان می دهد که آمریکا شریک اصلی صهیونیست ها در نسل کشی مردم فلسطین و غزه می‌باشد. در همین راستا دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا بشدت نسبت به رویکرد دولت آمریکا در حمایت از جنگ غزه معترض شدند. دولت آمریکا به جای پاسخ مثبت به درخواست دانشجویان، در اقدامی وحشیانه و بر خلاف روند دموکراسی و آزادی اقدام به سرکوب اعتراضات توسط پلیس و سرپوش بر در خواست دانشجویان کرده است.

 وی ادامه داد :در همین زمینه دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند با مسؤولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌های‌شان ادامه دهند.

 این در حالیست اکنون این اعتراضات دامنه ای وسیع تر به خود گرفته و نه تنها در سرتاسر آمریکا بلکه در سایر کشورها موج جدیدی از بیداری جهانی را علیه رژیم صهیونیستی و در دفاع از مردم غزه به راه انداخته است.

 ربانی افزود: به همین منظور برنامه «بحث روز» با حضور دکتر ابراهیم شکوری خبرنگار پیشین خبرگزاری صدا و سیما در نیویورک و دکتر هادی ثروتی تحلیل گر مسائل آمریکا، به انعکاس اوج گیری اعتراضات ضدصهیونیستی دانشگاه‌های جهان و بیداری جهانی که در حال گسترش است می‌پردازد.

 شایان ذکر است برنامه «بحث روز» به تهیه کنندگی فاطمه ربانی و اجرای محمدرضا قربانی دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما