امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی توسعه اقتصاد دریا محور در رادیو ایران

مشاهده ۷۴
۱۴۰۳/۰۲/۱۶- ۱۲:۵۱

برنامه «دستورکار» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۱۵ از رادیو ایران تقدیم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «دستور کار» این هفته با حضور کارشناسان و صاحب نظران به بررسی توسعه اقتصاد دریا محور می‌پردازد.

 سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه «دستور کار» گفت: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های ۹ گانه توسعه دریامحور کشور را برای اقدام به روسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. ۴۰ درصد مرزهای ایرانی، آبی است اما فقط از ۵ درصد ظرفیت های ساحلی و دریایی کشور استفاده شده است.

 وی ادامه داد: ایران به‌عنوان کشوری که فقط ۵ درصد از ظرفیت‌های ساحلی و دریایی خود را استفاده کرده است؛ به‌شدت مستعد توسعه دریاپایه است و رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست‌های ۹ گانه برای تحقق این مهم را برای اجرا ابلاغ فرمودند.

 این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: ایران ۵۸۰۰ کیلومتر مرز آبی و دریایی دارد و از این نعمت خدادادی بسیار اندک و عمدتاً برای تأسیسات بندری و نظامی‌بهره گرفته است. در شرایط فعلی با احتساب تمام فعالیت‌های انجام شده در عرصه سواحل کشور، اعم از محدوده‌های شهری و روستایی و تأسیسات بندری و نظامی، فقط ۵ درصد از ظرفیت سواحل ایران استفاده شده و حدود ۹۵ درصد این ظرفیت مغفول مانده است.

 پاتیمار افزود: در برنامه «دستور کار» این هفته با حضور کارشناسان مختلف به بررسی توسعه اقتصاد دریا محور خواهیم پرداخت.

 گفتنی است «دستور کار» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای محسن احمدی فرد از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۱۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما