امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مصاحبه اختصاصی هوسا تی‌وی با وزیر تجارت و صنعت نیجر

مشاهده ۱۷۸
۱۴۰۳/۰۲/۱۶- ۱۵:۱۳

وزیر تجارت و صنعت نیجر در ادامه شرکت در دومین همایش آفریقا و ایران که در 26 آوریل در تهران برگزار شد، در مصاحبه با شبکه هوسا تی وی از تلاش مقامات ایرانی برای تقویت روابط خود با کشورهای آفریقایی تمجید کرد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ملام سیدو آسمان، وزیر تجارت و صنعت نیجر، با حضور در دومین همایش آفریقا-ایران و نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در مصاحبه با شبکه هوساتی وی معاونت برون مرزی از پیشرفت‌های ایران در بسیاری از زمینه‌ها به‌ویژه در محصولاتی که ایران برای دوری از تحریم‌های اعمال‌شده تولید می‌کند، قدردانی کرد.

 وی با ابراز امیدواری از اجرای قرارداد‌ها برای منافع متقابل گفت: ایران امروز به الگویی برای کشورهای آفریقایی تبدیل شده است که دارای انواع ثروت از جمله زیرزمینی و آب، زمین کشاورزی، دام و بهداشت، نفت، طلا و بسیاری موارد دیگر هستند.

 سیدو آسمان همچنین در مصاحبه با هوساتی وی، پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری، خدمات فنی و مهندسی را با حفظ خط مشی استقلال خود ستود و علاقه خود را برای تعمیق همکاری با ایران در زمینه‌های زیرساختی و دانشی ابراز کرد.

وزیر تجارت و صنعت نیجر ضمن ابراز خرسندی از نتایج مثبت سفر خود به ایران و مذاکره با مقامات ارشد ایرانی، خاطرنشان کرد: این بازدید برای آشنایی بیشتر با تمدن، فرهنگ و پیشرفت غنی ایران و همچنین اعلام عزم دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تحکیم روابط با ایران انجام شده است.

 او در آخر با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و تحریف شده از جمهوری اسلامی ایران، افزود: ایران برخلاف تبلیغات غربی، کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است.

امتیاز شما