امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش مراسم آئین «جایزه البرز 1403» در رادیو ایران

مشاهده ۱۸۷
۱۴۰۳/۰۲/۱۷- ۱۰:۲۳

برنامه «باغ هنر» دوشنبه 17 اردیبهشت، آئین «جایزه البرز 1403» را منعکس می‌کند و با برگزیدگان و مسئولان این جشنواره گفت و گو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  در تقارن با شصت و دومین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، جایزه البرز ۱۴۰۳ به ۶۲ نفر از نخبگان کشور شامل ۴۰ نفر در بخش دانشجویان (۱۰ نفر در بخش دانشجویان پزشکی و ۳۰ نفر در بخش دانشجویان غیرپزشکی)، ۷ نفر در بخش طلاب حوزه‌های علمیه، ۱۰ نفر در بخش فناوران و ۶ نفر در بخش دانشمندان (۲ نفر دانشمند جوان) اعطا می‌شود.

 وحید بیات تهیه کننده این هفته «باغ هنر» بیان کرد: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی تأسیس شده است. هدف از تاسیس بنیاد فرهنگی البرز در واقع کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

 وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز، مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، تأسیس و وقف گردید. این بنیاد طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی‌کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است. جالب اینکه تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌هایی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی هستند. فعالیت حمایتی و تشویقی بنیاد فرهنگی البرز طی سالهای اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

 بیات در پایان افزود: رقم نقدی این جایزه در بخش دانشجویان و حوزویان هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان و در بخش فناوران هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان است که همراه با لوح تکریم و تندیس جایزه البرز به آنها اعطا می‌شود. در بخش دانشمندان برتر نیز جایزه نقدی دانشمندان جوان هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان و دانشمندان برتر هر نفر ۵۰۰ میلیون تومان است که همراه با لوح تکریم و نشان البرز به ایشان تقدیم می‌گردد.

 گفتنی است برنامه «باغ هنر» دوشنبه 17 اردیبهشت، از ساعت 16:00به تهیه کنندگی وحید بیات و اجرای میثم اسکندری این مراسم را منعکس می‌کند.

امتیاز شما