همایش ملّی احیای بنگاههای اقتصادی با حضور وزیر کشور، معاون امور استانهای رسانه ملّی، استاندار مرکزی، مدیرکل شبکه آفتاب، معاونان اقتصادی استانداریها و نمایندگان ۶۲ شرکت و بنگاه اقتصادی احیا شده از جمله هپکو، آذرآب و...، در محل سالن وزارت کشور برگزار گردیده و از مستند ((پدر)) (نان گزیدهها 3) با موضوع روایت احیای 8700 واحد تولیدی و صنعتی در دولت شهید رئیسی با هشتک مجازی #ناجی_صنعت نیز رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، وحیدی وزیر کشور پس از استماع صحبت های برخی نمایندگان واحدهای تولیدی و صنعتی احیا شده در این همایش، با اشاره به بدرقه چشمگیر شهید رئیسی و هراهانش از سوی مردم در مراسم تشییع گفت: «تفسیر بدرقه بزرگ شهدای اردیبهشت از سوی مردم از اینجا مشخص میشود که شهید رئیسی روش و منش جدیدی در تعامل با مردم و کارگران آورد.»
وزیر کشور ادامه داد: «وقتی بین کارگر و مدیر، احساس واحد بوجود آید، حس همراهی و همکاری تقویت میشود و این حس در کنار هم بودن که شهید رئیسی به مردم می داد، نهضت احیای واحدهای راکد را رقم زد.»
احمد وحیدی اشاره کرد: «احیای یک واحد، فقط احیای همان واحد صنعتی یا اقتصادی نیست بلکه احیای انسانهایی است که آنجا کار میکنند. شهید رئیسی نشان داد که حتی با مسائل صنعتی هم نمی توان بدون احساس و عواطف برخورد کرد. کاش برخی از این ارتباط عاطفی و احساس مشترک بین کارگران و رئیس جمهور شهید، درس میگرفتند.»
وزیر کشور خاطر نشان کرد: «آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی فقط کارخانه احیا نکرد بلکه این مضمون و مفهوم عالی را نشان داد که میشود در اوج تحریم ظالمانه و خصمانه، دست بر زانو گذاشت و حرکت رو به جلو داشت. این درس شهید رئیسی است. او ارشادات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در عمل پیاده و اجرایی کرد و نشان داد این تنها راه نجات ماست. هنر شهید رئیسی، پیاده کردن همان سیاست ها و نظراتی بود که رهبر عزیز ما سال ها میگفتند اما عده ای یادشان رفته بود که مردم می توانند معجزه بیافرینند. در تاریخ ملت ها این خیلی مهم است که کسی بیاید و راه پیروزی را نشان دهد.»
دکتر عابدینی معاون امور استانهای رسانه ملی نیز در این همایش گفت:« در آستانه اربعین شهادت رئیس جمهورعزیز و شهدای خدمت، از برگزاری چنین جلسه ی سراسر امید بخش بسیار خرسندم.»
معاون امور استانهای رسانه ملی افزود:«در صداوسیما دو طرح مهم در راستای معرفی خدمات دولت سیزدهم به صورت کامل در دستور کار معاونت امور استانها قرار گرفت که یکی از آنها پرداخت ویژه ی رسانه ای به پروژههای عمرانی نیمه کاره ودر حال تکمیل در سراسر کشور و پخش زنده روزانه حدود 15 مورد از این طرح ها از طریق شبکههای سراسری خبر 1 و 2 بود و طرح دوم نیز، انعکاس رسانه ای احیای صنایع خرد و کلان در کشور بود، که راه اندازی و احیای این بنگاهها سبب میشود تا اشتغال که یکی از چهار مولفه ی اصلی اقتصادی میباشد، در کنار سایر شاخص ها ومولفهها یعنی تجارت، تولید و درآمد نیز افزایش پیدا کند.»
دکتر عابدینی همچنین ادامه داد:« ما تمام تلاشمان بر این است که إنشاأالله کشور را بعنوان یک کارگاه عمرانی بزرگ نشان دهیم تا مردم عزیز در جریان این اقدامات قرار گیرند و استمرار کار و تلاش در کشور را به نظاره نشینند. که در همین خصوص نیز حدود 17 مستند با موضوعات مختلف و خدمات و اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در بخش های گوناگون آماده پخش شده است و إنشاءالله به زودی تقدیم مخاطبان رسانه ملی خواهد شد.»
در این همایش، همچنین پارچه نوشتهها و پرچمهای شرکتهایی از جمله هپکو، آذرآب، ماشین سازی اراک، نساجی مازندران، گسترش صنایع بلوچ استان سیستان و بلوچستان در سالن ۶۰۰ نفره بر دیوارها و ستونها دیده میشد که بر آن عباراتی مثل «سنگ تمام شهید جمهور برای کارگران آذرآب» و هشتگهایی نظیر #ناجی_صنعت ثبت شده بود.
در پایان مراسم؛ از مستند ((پدر)) (نان گزیدهها 3) با موضوع روایت احیای 8700 واحد تولیدی و صنعتی در دولت شهید رئیسی که از تولیدات مردمیشبکه استانی آفتاب و به تهیه کنندگی آقای محمدرضا حاج محمد حسینی بود نیز باحضور وزیر کشور، معاون امور استانهای رسانه ملّی، استاندار مرکزی و مدیرکل شبکه آفتاب رونمایی شد.
گفتنی است؛ این مستند تلویزیونی، در راستای اجرای سند تحول رسانه ملی و توجه ویژه رسانه ای به دو محور عدالت گستری و بازنمایی هویت های منطقه ای بویژه در حوزه صنعت و تحقق شعار سال؛ به همت گروههای برنامه ساز مردمی و سفارش صداوسیمای استان مرکزی (شبکه استانی آفتاب) تولید گردیده است و در ایام چهلم شهدای خدمت از شبکههای استانی و ملّی نیز پخش خواهد شد.