به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نشست مشترک مدیران این شبکه با مسئولان دانشگاه فنیوحرفهای تفاهمنامه همکاری میان این دو مرکز آموزش تخصصی منعقد شد. دکتر احمدی افزادی در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیتهای تلویزیون پس از تاکیدات ریاست سازمان باهدف مهارتآموزی تاکید کرد: شبکه آموزش با شعار عدالت آموزشی به جمع شبکههای سیما پیوست. اما پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مهارتآموزی معاونت سیما به شبکه هفت سیما مأموریت داد تا آموزش مهارتهای کاربردی را در راس برنامهها قرار دهد.وی مهارت را از مهمترین ارکان جوامع صنعتی خواند و افزود: دانایی صرف در دنیای امروز جایگاهی ندارد. آنچه در امروزه بشریت به آن ارزش میگذارند دانایی منتج به توانایی است. دکتر احمدی افزادی در ادامه با اشاره به عملکرد شبکه آموزش در مسابقات مهارتکازان اضافه کرد: پوشش این مسابقات به صورت زنده مسئولان کشور را نسبت به ضرورت مهارتآموزی حساس تر کرد. او ادامه داد: در مسابقات کازان میزان ضعف کشور در این حوزه و سرمایهگذاری کشورهای دیگر کاملا مشهود بود. متاسفانه ما مهارت را جدی نگرفتهایم در حالی که در دنیا مهارت حتی به عنوان یک سرگرمی هم آموزش داده میشود. یعنی حرکت از میل به نیاز تعریف میشود. ابتدا میل مهارتآموزی را در نسل جوان تقویت میکنند و براساس این میل نیاز جامعه تعریف میشود. وی برگزاری جشنواره ملی مهارت را گام نخست در سازماندهی تمام نهادها، سازمانها و وزارت خانههای مرتبط با تولید مهارت آموزی دانست و ادامه داد: در گام بعدی باید برای جشنوارههای منطقهای، کشورهای اسلامی و حتی اعضاء اکو سرمایهگذاری کرد.دکتر احمدی افزادی همچنین راهاندازی بازار مهارت را شیوهای مطمئن در بالا بردن تولید ناخالص ملی دانست و گفت: شما به عنوان یکی از مراکز آموزش مهارت باید پیوست رسانهای داشته باشید. این به این معناست که تمام اساتید و دانشجویانتان باید بتوانند در کنار تولید مهارت آن را به تصویر درآورده و با بهرهگیری از رسانههای متعدد این آموزشها را همرسانی کنند. او در پایان ابراز امیدواری کرد تا همبستگی شبکه آموزش و دانشگاه فنیوحرفهای فصلی جدید در تولید مهارتورزی را رقم زند. در ادامه دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنیوحرفهای وجوه مشترک این دانشگاه و شبکه آموزش را برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه سیستم آموزش ما در دوران پایه اشکالات فراوانی دارد. آموزش مهارت باید از دوران مدرسه آغاز شود و والدین و دانشآموزان باید به ضرورت مهارتآموزی واقف شده و این موضوع نیازمند فرهنگسازی است. او مبنای زندگی هر فرد در بزرگ سالی را اشتغال خواند و گفت: متاسفانه نظام آموزشی ما برای چنین ضرورتی هیچ گونه تمهیدی در نظر نگرفته است. دکتر صالحی همراهی سازمانها و نهادهای مرتبط در امر مهارتآموزی را یک ضرورت خواند و از شبکه آموزش خواست تا تمامی امکانات خود را برای فرهنگسازی این ضرورت قرن قرار دهد.