امروز پنج شنبه  ۳ اسفند ۱۴۰۲
سرویس:گزارش
تاریخ خبر : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲- ۰۷:۵۹
شور حسینی(ع) رسانه ملی در اربعین عشق
رویداد عظیم اربعین امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و بیش از چهار میلیون زائر ایرانی به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند؛ سفری عاشقانه و عارفانه که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی، در سلامت و امنیت برگزار شد. سازمان صداوسیما در بازه زمانی حدود 10 تا 20 روزه پیاده‌روی اربعین در کنار مردم بود و نقش پررنگی در اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع اخبار اربعین ایفا کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  رسانه ملی بیش از 100 برنامه محتوایی برای اربعین تدارک دیده بود که از طریق 165 شبکه تلویزیونی، رادیویی، استانی، برون‌مرزی و شبکه‌های بین‌المللی در اختیار مخاطبان قرار گرفت. آن‌گونه که پیش از این حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرده‌بود، برنامه‌ریزی برای پوشش مراسم اربعین با سناریوهایی مشخص از ابتدای ماه صفر به صورت میدانی آغاز شد و برنامه‌های محتوایی به دلیل اهمیت دربرگیری و اثرگذاری بر مخاطب، در نتیجه جلسات مستمر در طول سال در معاونت‌های مختلف رسانه ملی، طراحی و عملیاتی شدند. اطلاع رسانی جامع و کامل، میدانی و چندلایه، آگاهی‌بخشی به زوار، تبلیغ و تبیین درست و دقیق فلسفه و چرایی پیاده اربعین، از راهبردهای کلان رسانه ملی در حوزه پوشش پیاده‌روی اربعین حسینی بود. به همین منظور و با برنامه‌ریزی رسانه ملی، از ابتدای صفر 12 قرارگاه رسانه‌ای تهران، ریمدان، میرجاوه، شلمچه، چذابه، خسروی، مهران، تمرچین، باشماق، نجف، طریق‌الحسین و کربلا با شرح وظایف و اختیارات مشخص برای هماهنگی‌های پوشش رسانه‌ای مهیا شدند و از مرزهای شرقی و غربی تا جنوبی‌ترین نقطه عراق (بصره) و شمالی‌ترین نقطه(طوزخورماتو) و مسیرهای استان واسط، دیوانیه و حله در شرق عراق و سامرا، بغداد، کاظمین و نجف تا کربلا را با 80 ایستگاه تلویزیونی و با استفاده از 50 دستگاه اس ان جی ( ارتباط ماهواره‌ای) و 60 دوربین به صورت زنده پوشش دادند. کوی محبت، در مسیر حسین (ع)، طریق، لشکر حسینی، درآستان خورشید، موکب کلمات، تکیه، نشان ارادت، ضیافت دوست و فصل باران در معاونت سیما و برنامه‌هایی مانند به عشق حسین(ع)، از برکت حسین(ع)، حسینیه ایران، به افق نور، مسیرعاشقی، عشق یعنی به تو رسیدن، با کاروان اربعین، کنار قدم‌های جابر، ملت امام حسین(ع)، تداوم عاشقی، موکب پهلوانان حسینی، عمود آخر، اربعین خورشید، برمدار عشق، تکیه اربعین و دل و دلدار از جمله برنامه‌های شاخص معاونت صدا بود. همچنین معاونت برون‌مرزی برنامه‌های شاخصی به 30 زبان دنیا تدارک دید و ظرفیت صداوسیمای مراکز استان‌ها به‌ویژه در استان‌های مرزی مسیر اربعین نیز به کار گرفته‌ شد.
© 2019- pr.irib.ir - Contact us :pr@irib.ir