به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا پویا از اساتید دانشگاه صداوسیما و عضو هیات علمی این دانشگاه با بیان اینکه ساخت برنامه با توجه به تقارن دو مناسبت بسیار مهم مثل تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز کار آسانی نیست گفت: بنظرم مدیران و دست اندرکاران تولید و پخش برنامهها در صداوسیما دست به کار بزرگی زدند و توانستند بهگونهای مناسب و شایسته، کنداکتور برنامهها را هماهنگ کنند که مشکلی پیش نیابد و در واقع در نوروز امسال یک تغییرات بسیار خوبی در برنامههای رسانه ملی مشهود بود و بنظرم صداوسیما توانست با این چینش خوب برنامهها در کنداکتور، همه سلیقهها را راضی نگه دارد و در واقع نمره قبولی گرفت.
وی با بیان اینکه برنامههای مناسبتی و معنوی صداوسیما در ماه رمضان مثل برنامههای " زندگی پس از زندگی " و " محفل " از برنامههای شاخص بودند افزود: اگرچه برنامه " زندگی پس از زندگی " هم تاحالا توانسته جایگاه خودرا در بین مخاطبان اش پیدا کند و جزو برندهای سازمان است، اما بنظرم برنامه " محفل " جز برنامههایی بود که به آن جذابیت لازم برای مخاطبان اش دست پیدا کرده و به عنوان یک برنامه شاخص قرآنی در میان قرآن پژوهان و دوستداران قرآن و همچنین همه کسانی که با قرآن مانوس هستند پر مخاطب بوده است.
استاد دانشگاه صداوسیما در رابطه با بازگشت برخی از چهرههای معروف و سلبریتی به ویژه برنامههای تحویل سال نو شبکههای تلویزیون گفت: تاثیر چهرهها به تلویزیون تاثیر مثبت برای جذب مخاطب بیشتر است چراکه اکثریت مردم ما با این چهرهها ذهنیت مثبت و خاطرههای زیادی دارند و لذا بازگشت آنها به صداوسیما کمک میکند که برنامههای بهتر و مردم پسندتری را رسانه ملی ارائه کند.
پویا در ادامه با اشاره به مهم بودن جایگاه صداوسیما در بین همه نهادهای فرهنگی و هنری کشور افزود: به اعتقاد من صداوسیما با توجه به جایگاه رفیعی که در کشور دارد جزو شاخصترین نهادهای هنری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و لذا زحمات زیادی را مدیران و دست اندرکاران تولید و پخش برنامهها در این سازمان انجام میدهند که برنامههای فاخری را به مردم ارائه کنند که قابل تقدیر و دفاع است و بنظرم با این تغییرات اساسی و تحولی که در سازمان صداوسیما اتفاق افتاده چشم انداز خوبی برای رسانه ملی متصور است.
عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه برخی از مجموعههای تلویزیونی مثل مجموعه " هفت سراژدها " زمان پخش درستی را در کنداکتوربرنامهها نداشت گفت: از آنجاییکه زمان پخش این مجموعه درست پس از اذان مغرب و در موقع افطار روزه داران عزیز بوده و اینکه موضوع مجموعه " هفت سراژدها " هیچگونه همخوانی با فضای معنوی موقع افطار نداشت لذا بنظرم بهتر بود که زمان پخش این مجموعه به ساعاتهای پایانی شب منتقل میشد ولی به هرحال مجموعههای دیگر تلویزیون مثل مجموعه " رستگاری " خوب بود و با مخاطبان ماه رمضان و ایام نوروز ارتباط خوبی برقرار کرد.
علیرضا پویا استاد دانشگاه صداوسیما با تشکر و قدردانی از تلاشهای رئیس رسانه ملی و زحمات مدیران و عوامل تولید برنامههای نوروزی ۱۴۰۳ و ایام ماه مبارک رمضان گفت: خوشحالم از اینکه در برنامههای امسال ماه مبارک رمضان و همینطور ایام نوروز، صداوسیما به همه سلیقهها و افکار مختلف احترام گذاشت و در همین راستا شاهد تغییرات اساسی در تولید و پخش برنامههای صداوسیما بودیم که امیدواریم این تحول و تغییرات ادامه پیدا کند.