امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک حوزه سلامت معاونت صدا برای فصل پاییز

مشاهده ۳۲۰
۱۳۹۸/۰۷/۲۱- ۱۳:۳۰

برنامه‌های «کافه سلامت»، «مجله پزشکی»، «کوچه سلامت پلاک 102»، «مثبت تربیت» از رادیو سلامت و «تهران کلینیک» از رادیو تهران به عنوان برنامه‌های منتخب معاونت صدا در پاییز سال‌جاری معرفی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «کافه سلامت» به موضوع سبک زندگی سالم می‌پردازد. یکی از مباحث برنامه مهارت‌های زندگی است که در قالب نمایش در ابتدای برنامه مطرح و به وسیله گوینده و شخصیت نمایشی طنز، موضوع شرح داده می‌شود و در انتها با توضیحات کارشناس جمع بندی می‌شود. در قسمت دوم برنامه با حضور شخصیت طنز، موضوع سلامت جسم در قالب مسابقه مطرح می‌شود. «من و فرزندم»، «بوق»، گزارش با موضوع گردشگری سلامت، «زیبا بمانیم» و «خوراکی‌های طلایی از دیگر آیتم‌های برنامه است. برنامه «کافه سلامت» شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 به طور زنده به تهیه‌کنندگی نازیلا نظمی، گویندگی سیما رستگاران، بازیگری اردشیر منظم» و کارشناسی دکتر گلبن سهراب از رادیو سلامت پخش می‌شود.

برنامه «مجله پزشکی» با حضور کارشناسان خبره به موضوع مصرف الکل اختصاص دارد. آگاهی‌بخشی درباره علل ریشه‌ای مصرف الکل، اطلاع رسانی درمورد عوامل خطر و عوارض مصرف الکل و نقش آن در ایجاد بیماری‌های گوناگون از اهداف برنامه است. برنامه «مجله پزشکی» دوشنبه‌ها به طور زنده ساعت 15 به تهیه کنندگی فرانک ترابی از رادیو سلامت شنیده می‌شود.

در برنامه «کوچه سلامت پلاک 102» بازیگران به صورت زنده به ایفای نقش در بخش‌های نمایشی می‌پردازند. این برنامه جمعه‌ها به صورت زنده ساعت 9 صبح، به تهیه‌کنندگی محسن کریمی‌، گویندگی مسعود خواجه وند و ندا خواجه نوری و کارشناسی دکتر جواد نوفرستی از رادیو سلامت شنوندگان را همراهی می‌کند.

همچنین در برنامه «مثبت تربیت» راهکارهای لازم در حوزه تربیت جنسی برای والدین ارائه می‌شود. آموزش حریم رفتاری و بدنی به کودکان، قانون گذاری در تربیت جنسی و راه‌های پیشگیری از آزارهای جنسی از مباحث برنامه است. این برنامه به تهیه‌کنندگی سارا شریفی، گویندگی دکتر ریاحی و کارشناسی دکتر آذین، سه شنبه‌ها ساعت 9:10 تقدیم مخاطبان رادیو سلامت می‌شود.

گفتنی است مجله «تهران کلینیک» شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 صبح، به طور زنده به تهیه‌کنندگی مریم‌السادات آصفی و سید امیر بنی‌هاشمی و گویندگی الهام شوقی و فاطمه نیرومند از رادیو تهران پخش می‌شود. گفت‌وگو با پزشک، توجه به سیاست‌گذاری‌های پزشکی و پرداختن به موضوعات مهم و داغ در عرصه سلامت از بخش‌های این برنامه است. چگونگی تربیت کودکان و بیان راه حل‌های تجربی و موثر در این زمینه، همچنین افزایش اطلاعات پزشکی و روانپزشکی خانم‌های خانه دار، دو بخش ثابت و پر مخاطب برنامه «تهران کلینیک» است. بخش تعاملی این برنامه به طرح سوالات پزشکی مخاطبان و ارائه پاسخ توسط کارشناسان می‌پردازد.

امتیاز شما