امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون برون‌مرزی رسانه ملی:
معاون برون‌مرزی رسانه ملی:

عرصه رسانه‌های جدید موجب رشد رسانه‌های سنتی می‌شود

مشاهده ۲۵۳
۱۳۹۹/۰۵/۱۲- ۰۹:۱۲
تعداد بازدید:253

معاون برون‌مرزی رسانه ملی عرصه رقابت رسانه ملی را با فضای مجازی موجب رشد رسانه‌ای و بستری برای رقابتی مثبت دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما در برنامه «انعکاس» رادیو گفت‎وگو از فضای رقابتی رسانه‌ها در دنیای امروز سخن گفت. جبلی بابیان اینکه فضای رقابت میان رسانه ملی و فضای مجازی فضایی مثبت است گفت: این رویارویی گاه می‌تواند باعث بروز خلاقیت شود و حتی مفاهیم ارتباطات را هم دستخوش تغییر کند. وی بابیان اینکه هرکدام از موقعیت‌های جدید برای رسانه‌های سنتی می‎تواند باعث تحول، رشد و نوآوری شود گفت: در حال حاضر صداوسیما در این دوران گذار قرار دارد و می‎تواند در این رقابت از خلاقیت‎های خود را به‌روز کند. 

معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه رسانه ملی نیز مانند همه رسانه‎های رسمی جهان در  فضای رقابتی با فضای مجازی قرار دارد، گفت: این رویارویی الزاماً رویارویی منفی نیست و می تواند مثبت باشد. 

جبلی با تأکید بر اینکه تلویزیون امروز در حال رقابت جدی با رقیبی بسیار قدرتمند است گفت:  این رسانه جدید، مفاهیم ارتباطات را به نوعی دچار دستخوش کرده است.

وی با اشاره به کارکردهای سنتی رسانه‌ها در علم ارتباطات گفت: در کناب‌های علوم ارتباطات به صورت سنتی گفته می‌شد رسانه‌ها کارکردهای آموزشی، سرگرمی و اطلاع‌رسانی دارند اما به اعتقاد من یک کارکرد بسیار مهم دیگر وجود دارد که نمی‌توان آن را از رسانه ملی حتی با ظهور اینترنت گرفت و آن هم کارکرد «پناه بخشی» است. 

 وی افزود: این کارکرد در کشورهایی مانند لبنان که اقوام مختلف دارند، بسیار بیشتر کاربرد دارد.

امتیاز شما