امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جبلی در نشست صمیمی‌با دانشجویان دانشگاه صداوسیما تأکید کرد:
جبلی در نشست صمیمی‌با دانشجویان دانشگاه صداوسیما تأکید کرد:

تلاش رسانه ملی برای تقویت بنیه و برونداد دانشگاه صداوسیما

مشاهده ۱۱۹۷
۱۴۰۲/۰۷/۲۴- ۱۹:۰۶
تعداد بازدید:1197

پیمان جبلی امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه صداوسیما به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ضمن اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر نیاز به نگاه صحیح، ایمان به هدف، اعتماد به نفس و صبر برای تحقق تحول، پیروزی بزرگ اخیر مقاومت در فلسطین مظلوم اما قهرمان را مصداق همین ویژگی‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در این نشست، به ترسیم چشم‌انداز و مسیر تحول در رسانه ملی پرداخت و گفت: در غزه مقتدر مظلوم دیدیم که بعد از 75 سال اشغال، جنایت، ترور، وحشی‌گری و قتل عام، همچنان نگاه فلسطینیان به آرمان بازگشت به خانه و سرزمین مادری‌شان و آزادی فلسطین و قدس است و این نگاه و رویکرد مقاومت همچنان باقی است. این شجاعت و اعتماد به نفس برای مقاومت، برای تحول هم نیاز است.

رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد که باید به عناصری چون صبر، حوصله و ایمان به هدف پایبند باشیم و تحت تاثیر القائات افراد سست، ناامید و دنبال‌کننده منافع خاص قرار نگیریم، همانطور که جریان مقاومت تحت تاثیر جریان سازش‌ و... قرار نگرفت. رسیدن به بهترین حال، نیازمند صبر و تحمل است. با چنین رویکردی است که تحول اتفاق می‌افتد. امیدوارم از جریان مقاومت و غزه قهرمان الگو بگیریم.

جبلی در ادامه به حضور حدود ۳۰ ساله‌اش در دانشگاه صداوسیما اشاره و عنوان کرد: رابطه ام با دانشگاه قطع نشده است؛ اگر روزی در کسوت معلم اینجا بودم، اکنون در کسوت خدمتگزار سازمان در خدمت دانشگاه هستم.

وی بر پرهیز از گرفتار آمدن به بیماری تریبونیسم و شعار زدگی تاکید کرد و گفت: امید است رابطه ما با دانشگاه به این بیماری‌ها مبتلا نشود. همچنین، حرف‌هایی که در دانشگاه صداوسیما می‌شنوم باید متفاوت با دانشگاه‌های دیگر باشد، زیرا شما را عضو خانواده صداوسیما می‌دانم.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: بنده در اینجا بزرگ شدم، کارمند سازمانم و همین‌جا بازنشسته خواهم شد؛ نه با اتوبوس از جایی آمدم و نه با اتوبوس به جای دیگری خواهم رفت. یک سازمان آرمانی تحویل نگرفته‌ایم، اما طبیعتا در دوره‌های مختلف، سازمان کام‌روایی‌ها و ناکامی‌هایی داشته است، دستاوردهایی رقم خورده و برخی امور انجام نشده‌اند. بااین‌حال آنچه واضح است مسیر طی‌نشده بیشتر از مسیر طی‌شده است.

جبلی به تلاش برای حل مشکلات مزمن داخل سازمان اعم از متعادل‌سازی پرداخت حقوق در برخی بخش‌ها یا محاسبه سنوات 5000 نفر از همکاران رسمی سازمان که حق قانونی و شرعی آنها بوده، اشاره کرد و گفت: اینها هیچ کدام منتی بر کارکنان نبوده بلکه حق آنان و مقدمه‌ای برای اجرای تحول بوده است. مشکلات مزمنی نیز در دانشگاه صداوسیما وجود دارد که باید به تدریج آنها را بررسی و حل کنیم.

وی افزود: امروز یک تجربه زیست دوساله و کارنامه عمل تحولی داریم. به اقدامات انجام شده افتخار می‌کنیم و با اعتماد به نفس به طی مسیر آینده می‌نگریم. هرچند در این مسیر فضاسازی‌های بسیاری صورت گرفته و می‌گیرد و طی این مسیر شجاعت می‌خواهد.

رئیس سازمان صداوسیما به افزایش میزهای تخصصی در خبرگزاری صداوسیما به بیش از  40 میز به عناون یکی از مصادیق تحولی در این حوزه اشاره کرد و گفت: آنچه اتفاق افتاده دارای قوت و ضعف‌هایی بوده که نقاط قوتش باید تقویت و نقاط ضعفش اصلاح شوند. اولین قدم تحول، تحول در فکر و گفتمان و سپس آسیب‌شناسی و هم‌افزایی است.

جبلی به در دستورکار قرار گرفتن نگاه قرارگاهی از ابتدای کار نیز اشاره کرد و گفت: تا آخرین لحظه نیز به کار قرارگاهی پای‌بندیم و از نان شب برای ما در دوره تحول واجب‌تر است. کار قرارگاهی یعنی توانمندی دشمن و امکانات خودمان را بسنجیم و متناسب با آن طراحی عملیات کنیم. یعنی از ظرفیت‌ها و امکانات درونی و بیرونی از جمله توان و ظرفیت افراد و گروه‌ها و نهادها در سراسر کشور استفاده کنیم. از سوی دیگر، چالش‌های فرهنگی در کشور به قدری سنگین و بزرگ‌اند که ما مسئولیت صداوسیما را در حل این چالش‌ها روی دوش صداوسیما خلاصه نمی دانیم و باید از ظرفیت‌های فراوان مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی بیرونی نیز استفاده کنیم.

وی افزود: شانه ما به تنهایی تحمل بار چالش‌های فرهنگی کشور را ندارد.. کار قرارگاهی یعنی توزیع مسئولیت و برون سپاری و میدان دادن به افراد و ظرفیت‌های بیرون که باید انجام شود.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین بر شناسایی، کشف استعدادها و استفاده از نیروهای مومن، توانمند و انقلابی از جای جای کشور و همچنین از دانشگاه صداوسیما تاکید کرد و گفت: بهترین‌ها و توانمندترین نیروها را از دانشگاه صداوسیما و هرکجا که به اهداف تحول ما کمک کند جذب می‌کنیم و از اصولمان کوتاه نمی‌آییم.

جبلی مطرح شدن هرگونه اظهارات مبنی بر تعطیلی و تضعیف دانشگاه صداوسیما را منتسب به افراد مرض‌دار و غرض‌دار دانست و گفت: دانشگاه صداوسیما تقویت خواهد شد. دانشگاه صداوسیما افتخار سازمان است و باقی خواهد ماند، همانطور که سازمان پابرجاست. به دانشگاه صداوسیما ایمان داریم و خدا را شکر میکنیم که نیروهای خوب، باسواد، با استعداد مومن، انقلابی و متدین بدنه دانشجویی دانشگاه را شکل می‌دهند. امید و آرزوی ما این است که حتی یک نفر از فارغ‌التحصیلان باقی نماند که جذب سازمان نشده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش برای پایدارسازی و تامین منابع درآمدزایی جدید در سازمان اشاره و ضمن تاکید بر پیگیری و حل مشکلات انباشته دانشجویان دانشگاه صداوسیما اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در چهارچوب راهبردهای کلی ضمن حل تدریجی این مشکلات ایمان و امید به تحول را در دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تقویت کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین به اقدامات تحولی ماه‌های اخیر در حوزه خبر و معاونت سیاسی از جمله پوشش عملیات آبرسانی استان همدان و نقشی که در جلوگیری از بروز بحران داشت اشاره کرد و گفت: منتظر نماندیم که بحرانی به وجود آید بعد برای رفع آن تلاش کنیم.  وی افزود: بحران‌هایی که با تلاش رسانه ملی از وقوع آن جلوگیری شد چه بسا بیشتر از حوادثی بود که اتفاق افتاد.

جبلی با اشاره به اهداف تحولی رسانه ملی در حوزه سیما و صدا گفت: با شعار هویت و عدالت حرکت می‌کنیم. هویت یعنی به سراغ هر محتوای مبتذلی نمی‌رویم و عدالت یعنی فقط به سراغ فقط برخی موضوعات و برخی مناطق و برخی  تهیه‌کنندگان و برخی مجریان و ... نمی‌رویم، البته از همین موضوع بر ضد رسانه ملی استفاده شد. برخی قهر کردند و برخی به دروغ گفتند ساخت 100 سریال در صدا و سیما  متوقف شده است و جو روانی ظالمانه و ناعادلانه‌ای به راه انداختند، اما سازمان باز هم زمین نخورد.

جبلی افزود: اکنون در حال عقد قرارداد، نگارش فیلمنامه و ساخت تعداد فراوانی از مجموعه‌های نمایشی هستیم و همین حالا  16 مجموعه در حال ساخت‌ و به اصطلاح دوربین روشن داریم و تعداد زیادی نیز در مرحله پیش تولید هستند. همزمان دو مجموعه فاخر حضرت موسی و سلمان فارسی  را هم اداره می‌کنیم و جلو می‌بریم که در عین پیشبرد سایر امور سازمان، کار قابل توجهی است.

وی به طی سایر روندهای تحولی از جمله تاسیس مرکز سیمرغ، احیای تله تئاتر و تله فیلم با هدف کشف استعدادهای هنری و غیره اشاره و ضمن ابراز گلایه از روا داشتن برخی تهمت‌های ناروا به سازمان گفت: با این همه توکلمان به خداست، شما هم باید روحیه‌تان را حفظ کنید. مسیر‌های رفته بسیار اندک و مسیرهای نرفته بسیار طولانی است. آبرو، حیثیت، تلاش و کوشش ما با ارزش‌تر از خون رزمندگان مقاومت نیست که بعد از 75 سال همچنان هدفشان را دنبال می‌کنند و ان‌شاءلله به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان صداوسیما در خاتمه این نشست، پرسش‌ها و مطالبات صنفی دانشجویان را هم شنید و گفت که پیگیری‌های لازم برای حل مطالبات صنفی انجام خواهد شد.

آلبوم تصاویر خبر را اینجا ببینید

ویدئوها

امتیاز شما