امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
نامزد بخش مستندهای مستمر با موضوع آزاد:
نامزد بخش مستندهای مستمر با موضوع آزاد:

پژوهش ستون خیمه در مستندسازی رادیویی است

مشاهده ۱۰۳
۱۴۰۳/۰۲/۰۴- ۱۴:۵۱
تعداد بازدید:103

یکی از نامزدهای بخش مستندهای مستمر با تاکید بر موضوع پژوهش تاکید کرد که مستندساز در حوزه ساخت مستندهای رادیویی می تواند با پژوهش صحیح یک سوژه مناسب را دستمایه کار قرار دهد.

له گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن شاهمرادی، تهیه کننده شبکه‌های رادیویی ورزش و جوان و نامزد بخش مستندهای مستمر با موضوع آزاد که سال گذشته با اثر «جهان در جام» توانست برگزیده بخش مستمر آثار بلند جشنواره پژواک شود، گفت: تقریبا به مدت 17 سال است که تهیه کننده و گوینده برنامه‌های مختلف رادیویی هستم.

وی که کارش را در سال 86 با مرکز زنجان شروع کرده و اواخر سال 90 وارد رادیو جوان شده، ادامه داد: در حال حاضر برنامه «دو آتیشه» را برای رادیو ورزش و «هواداری» را برای رادیو ورزش تهیه می‌کنم.شاهمرادی در خصوص مستند «آسیا در جام» ادامه داد: به مناسبت جام ملتهای آسیا ایده ای که داشتم این بود که 24 کشوری که در رقابت ها شرکت می‌کنند را به مردم معرفی کنم تا از وجوه مختلف ورزش، فرهنگ، هنر، اقتصاد، سیاسی- تاریخی، جغرافیایی این کشورها شناخت پیدا کنند. به طور مثال برای کشور هند سعی کردیم که مخاطبان خود را با فرهنگ، آداب و رسوم و مسائل عجیب و باورنکردنی آن کشورها، حتی شعرشان آشنا کنم. نام برنامه را گذاشتیم «آسیا در جام». این برنامه در ایام جام ملتهای آسیا از رادیو ورزش پخش می‌شد که خودم گویندگی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشتم. در واقع هدفم فقط بیان مسائل مربوط به ورزش نبود و علاقمند بودم مخاطبم بیشتر از این مسائل در مورد گروه‌های شرکت کننده در جام ملت های آسیا اطلاعات کسب کند.

شاهمرادی در خصوص نقش پژوهش در مستند سازی گفت: من به همراه مهدی زارعی پژوهش های این برنامه را به مدت سه ماه انجام دادیم که از منابع اینترنت، مقاله، کتاب و مصاحبه با افرادی که تجربه حضور در آن کشورها را داشتند، اطلاعات مورد نظر را بدست آوردم.وی با بیان اینکه پژوهش ستون خیمه مستند است، تصریح کرد: مستندساز در حوزه ساخت مستندهای رادیویی می تواند با پژوهش صحیح یک سوژه مناسب را دستمایه کار قرار دهد. من از سالهای دور مشغول ساخت مستندسازی هستم.مستند جزو قالب هایی است که علمی است. شما باید آموزش برای ساخت مستند را ببینید. این موضوع شامل پژوهش، موضوع، گویندگی و ... می‌شود. در مجموع ما برای اینکه بخواهیم مستندساز خوبی باشیم نیازمند آموزش در این حوزه هستیم.

امتیاز شما