امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

دو انتصاب جدید در ستاد معاونت امور استان‌ها

مشاهده ۲۰۵
۱۴۰۳/۰۲/۰۵- ۱۸:۵۷

با حکم معاون امور استان‌ها، قائم مقام معاونت و مدیرکل صدای استان‌ها منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بعدازظهر روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه جلسه داخلی شورای مدیران ستاد معاونت امور استان‌ها در سالن جلسات معاونت برگزار گردید.
دکتر حسن عابدینی معاون امور استان‌ها با اشاره به اینکه در دوران تحولی رسانه ملی ما خوشبختانه شاهد دو اتفاق بزرگ در حوزه شبکه‌های استانی بوده ایم گفت: اولین اتفاق بزرگ رشد چشمگیر مخاطبین رسانه ملی در استان‌ها بوده است.

دکتر عابدینی گفت براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، میزان مخاطبین شبکه‌های استانی در فصل زمستان سال 1402 رشد چشمگیری داشته است، بطوریکه در دو استان سیستان و بلوچستان و کردستان این میزان افزایش به بیش از 30 درصد رسیده است که برای اطمینان خاطر می‌بایست مورد راستی آزمایی مجدد قرار گیرد. 

دکتر عابدینی با اشاره به اینکه بر اساس این آمارگیری ، مخاطبین خبر استان‌ها شاهد رشد چشمگیری در حدود 70 درصد بوده است گفت: استفاده از زیر نویس در شبکه‌های استانی و مرکز زدایی دو عامل مهم اعتماد و اعتنای مخاطبین به خبر شبکه‌های استانی می‌باشد. حضور دوربین در شهرستان‌ها، شهرهای کوچک و روستاها باعث شده است هم اقشار مختلف مردم خود را در آنتن شبکه‌های استانی ببینند هم بازخورد اجرای مصوبات هیأت محترم دولت و مجلس شورای اسلامی تا عمق روستاهای کوچک به سمع و نظر مخاطبان رسانده شود.

دکتر عابدینی اتفاق دوم در شبکه‌های استانی را واکنش سریع آنتن به حوادث و موارد اتفاقی در استان‌ها دانست به طوریکه در اکثر اتفاقات دو سال اخیر کشور، رسانه ملی روایتگر اول حوادث بوده است به عنوان مثال در حادثه ادعای حمله هوایی رژیم غاصب صهیونیستی به اصفهان، شبکه استانی روایت اول را نقل کرد و تصاویر پخش شده از شبکه استانی اصفهان از دفع حمله هوایی و انعکاس حال و هوای عادی مردم و آرامش سطح جامعه بعد از این حادثه، از کلیه شبکه‌های سراسری و حتی شبکه‌های بین المللی پخش گردید.

 معاون امور استان‌ها در ادامه ضمن تبریک چهارم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس رادیو در ایران و "روز رادیو" ،  از زحمات فراوان دکتر ابراهیم شمشیری در مدت تصدی اداره کل صدای استان‌ها تشکر نمود و سهراب نعل بندی را به عنوان مدیرکل جدید صدای استان‌ها معرفی نمود و آرزو نمود دکتر شمشیری در کسوت استادی دانشگاه صدا و سیما بتواند در جذب و پرورش نیروهای متعهد و متخصص رسانه ملی در آینده و کادرسازی برای این رسانه تأثیرگذار در ایران اسلامی نقش آفرینی مؤثری داشته باشد.

در ادامه این نشست حکم انتصاب دکتر ابراهیم شکوری به عنوان قائم مقام معاونت و مسلم رحیمی‌به عنوان مشاور معاون امور استان‌ها نیز به آنها اهدا گردید.

امتیاز شما