امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

طلایه داران اقوام رادیو فارس؛ بررسی نقش بزرگان عشایر در حکومت دینی

مشاهده ۶۹
۱۴۰۳/۰۲/۰۸- ۰۸:۱۱

رادیو فارس در راستای رسالت سازمانی مندرج در سند تحول با هدف هویت محوری و عدالت گستری علاوه بر برنامه‌های مستمر سال قبل در حوزه اقوام و عشایر شامل ۲ برنامه ۱۵ دقیقه ای ایل من – ۵ برنامه ۵ دقیقه ای فارس، خانه اقوام، در سال ۱۴۰۳ اقدام به تولید یک برنامه مستقل تحلیلی و تبیینی با هدف بررسی نقش عالمان و بزرگان عشایر در حکومت دینی از گذشته تا کنون با عنوان ” طلایه داران اقوام” کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه پژوهش محور با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه دین و سیاست و آشنا به تاریخ عشایر و اقوام هر هفته به مدت ۳۵ دقیقه پنج شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود.

نکته مهم و قابل ذکر در باره این برنامه آن است که به سبب غنای محتوایی و پژوهشی برنامه و نیز حضور کارشناسان متخصص در این عرصه، این برنامه به طور مستمر و ثابت در  جدول پخش رادیو سراسری معارف جانمایی و از ابتدای فروردین امسال تا کنون ۴ برنامه برای پخش از این  شبکه ارسال شده است.

استان فارس با استقرار و حضور پر رنگ عشایر و اقوام پرتلاش در ۱۲۴۰ نقطه استان و با فراگیری ۳۲۰۰۰ خانوار شامل۱۳۵۰۰۰ نفر جمعیت عشایری صاحب رتبه اول در حوزه اقوام و عشایر در کشور است.

این مجموعه از اقوام و عشایر که شامل ۲۵۰ تیره و ساکن در تمامی نقاط شهرستان‌های استان هستند مفتخر به تقدیم بیش از ۲۰۰۰ شهید بوده اند که سهم و دین عظیمی در رسانه استانی دارند.

عوامل برنامه  عبارتند از:

تهیه کننده: الهام کشوری 

 نویسنده، پژوهشگر و کارشناس: دکتر حامد نسابه     

گوینده: اکبر کریمی

صدابردار: فاطمه داودی

تصاویر

امتیاز شما