امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش زنده آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان از شبکه استانی

مشاهده ۸۸
۱۴۰۳/۰۲/۱۸- ۱۲:۵۷

مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور مسئولین، اساتید ،کارکنان و دانشجویان معلمان دانشگاه فرهنگیان کرمان در سالن همایش ولایت پردیس خواجه نصیرالدین طوسی برگزار و از شبکه خبر۲ و استانی به صورت زنده پخش شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام ابوذر عرب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری، با اشاره به اینکه آموزشگری یکی از معانی معلمی می‌باشد، گفت: خدای متعال اولین آموزشگر و آموزش‌دهنده می‌باشد. همچنین رسول خدا، علما، صلحا، دانشمندان و شهدا همه نقش آموزشگر را به عهده دارند، اما یک معلم به معنای اصطلاحی آن به فردی گفته می‌شود که درآموزش وپرورش فعالیت می‌کندو نقش هدایتگری را درجامعه به عهده دارد که فکر می‌کنم ارزش معنایی این معلم اصطلاحی از معلم اولی بار ارزشی آن بیشتر باشد آن هم بدلیل مخاطبی است که نزد شما تربیت می‌شود. انسانی که دربهترین و تاثیرپذیرترین موقعیت سنی قرار دارد تا ازشما بپذیرد وهدایت شود. بنابراین مسئولیت سنگینی برعهده ما و شما دانشجو معلمان می‌باشد و برای این منظورابتدا باید درخودمان این اعتقاد وباور را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: معلم قوی و معتقد، انسان قوی ومعتقد تربیت می‌کند معلمی‌که دارای هویت، منزلت و اعتقاد به وطن باشد طبیعتاً چنین انسان‌هایی را تربیت می‌کند و امیدواریم این فضا در دانشگاه فرهنگیان برای شما فراهم شود تا بتوانید خودسازی و خودباوری را در خودتان ایجاد کرده و هنگامی‌که وارد عرصه آموزش و پرورش می‌شوید و با دانش آموزان در ارتباط هستید بتوانید بیشترین تاثیر را در هدایت آنها داشته باشید.

سخنران دیگر این مراسم استاد مجیدی فر از اساتید اخلاق و معلم پیشکسوت در حوزه تعلیم و تربیت، ضمن تبریک روز و هفته معلم بیان داشتند: معلم موفق دارای دو ویژگی مقبولیت عقلی و محبوبیت قلبی می‌باشد به طوری که در ویژگی اول معلم باید در حد و اندازه شاگردان خود در کلاس درس حاضر شده و بتواند پاسخگوی سوالات آنها باشد و در ویژگی دوم که مهم تر می‌باشد اینکه بتواند در قلوب دانش آموزان خود رسوخ کند و برای رسیدن به این مهم بایدضمن دوست داشتن ومقبولیت مخاطبان خود به فکر و اندیشه ایشان احترام بگذارد. این استاد اخلاق در ادامه توصیه‌هایی به دانشجویان معلمان و حاضرین در سالن در باب وظایف معلمی ارائه نمودند که از مهمترین آنها به اجازه دادن به شاگردان جهت بروز افکار خود، پیش داوری نکردن و زود قضاوت ننمودن، عشق ، علاقه و سوز معلمی داشتن، درک مخاطب و دانش آموز، وابسته نبودن به مسائل مادی و دنیوی و.....می‌توان اشاره داشت.

درادامه این برنامه دکتر منوچهری معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان درسخنانی ضمن تبریک روز معلم از برگزار کنندگان جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان قدردانی کرد. وی سپس به ذکر خاطراتی از زندگی تحصیلی، دانشجویی و کاری خود پرداخت. دکتر منوچهری با ذکر تجربیاتی از دوران کاری خود، گفت: مسیر معلمی نیازمند به عشق ، علاقه ،صبر وتداوم کاری می‌باشد و شما دانشجو معلمان بایدافرادی مطالبه گر همراه با ارائه راه حل و راهکار باشید همان طور که در دیدار با مقام معظم رهبری این اقدام را انجام دادید.

بنابراین گزارش از دیگر برنامه‌ های این مراسم به پخش کلیپ و دکلمه خوانی درباب مقام معلم، تجلیل از خانواده دانشجو معلم شهید عبدالله زاده، اجرای موسیقی زنده،استند آپ کمدی، اجرای مسابقه، اهدای جوایز ولوح تقدیر به دانشجو معلمان برتردر رشته‌های مختلف می‌توان اشاره کرد.

 

امتیاز شما