امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش رسانه ملی در ایجاد «نهضت سلامت‌خواهی» جامعه

مشاهده ۱۲۹
۱۴۰۳/۰۲/۱۹- ۱۲:۴۵

اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه نشست تخصصی نقش رسانه ملی در ایجاد نهضت سلامت‌خواهی اجتماعی را با حضور حجت‌الاسلام دکتر صادق سهرابی، کارشناس و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت، در جمع پژوهشگران و اندیشمندان حوزه دین و رسانه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر سهرابی در ابتدای جلسه به منظور تبیین ضرورت مفهوم «سلامت‌خواهی» گفت: برای تحول فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیازمند یک محمل فعال و اثرگذار هستیم که این محمل از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ یعنی باید ذاتاً ظرفیت گفتمان‌سازی داشته باشد. به‌واسطه تحقیقات صورت‌گرفته ثابت شد که بهترین محملی که این ظرفیت را به‌طور ذاتی دارد، سلامت است. سلامت به‌معنای اعم که تمام زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. اگر بتوان به این محمل دست یافت، تحول امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در ادامه تبیین این مفهوم افزود: یکی از اسامی خداوند سلام است؛ به‌معنای سلامت از هر نوع عیب و نقص و از سوی دیگر، دین نازل‌شده از سوی خداوند «اسلام» است که نشان از سلامت دارد. لذا خداوند سلام با دین اسلام، به واسطه پیامش که قرآن است، آنهایی را که مناسباتشان را بر اساس رضایت الهی تنظیم می‌کنند، به غایت هستی و راه‌های سلامت هدایت می‌کند، در این صورت است که انسان از قلب سلیم برخوردار می‌شود و شایستگی حضور در بهشت برین را پیدا می‌کند.

دکتر سهرابی گفت: در طول تاریخ همواره جنگ میان حق و باطل وجود داشته است. مبنای این جنگ تثبیت عبودیت خود است. شیطان سعی دارد با درگیری با حق و جذب عبودیت ‌انسان‌ها، به ناسالم‌سازی و آلوده‌سازی فضای جامعه، مریض‌کردن قلب‌های فرد و جامعه و به طور کلی به مهندسی سبک زندگی انسان‌ها بپردازد. به این ترتیب است که زمینه برای فروپاشی جوامع الهی مثل جمهوری اسلامی‌به‌واسطه ترویج و اشاعه ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی همچون اختلاس، اعتیاد، بدحجابی و برهنگی و ... فراهم می‌شود.

وی اذعان داشت: طبق دستورالعمل مقام معظم رهبری، برای حفظ اسلام و مملکت اسلامی‌باید به مبارزه با شیاطین انسی و جنی بپردازیم، پرچم نهضت سلامت‌خواهی را بالا ببریم و با استفاده از محمل و نرم‌افزارهای قوی که ظرفیت برخورد با خطوات شیطان را دارند، پنجه در پنجه استکبار جهانی بزنیم و آرایش جنگی تشکیل دهیم؛ چراکه جامعه سالم، حقیقت‌جو است.

این کارشناس حوزه به‌طور خاص در خصوص ناهنجاری بدحجابی گفت: رسانه ملی باید ضمن ارتقای تمایل به سلامت‌خواهی از طرق و روش‌های خود، تأثیرات اشاعه بدحجابی و برهنگی را بر سایر حوزه‌های اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و سیاسی، همچون فروپاشی خانواده، افزایش نرخ رشد مواد مخدر، زادوولد نامشروع و ... را با استفاده از قالب‌های مختلف نمایشی، به نمایش گذارد. به این ترتیب است که فطرت پاک انسان‌های سالم به تبعیت از کلام جبهه حق می‌پردازد.

امتیاز شما