امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک ویژه مرکز گلستان برای نوروز 98

مشاهده ۴۵۴
۱۳۹۷/۱۲/۰۷- ۰۸:۲۳

صدا‌وسیمای مرکز گلستان مجموعه برنامه‌هایی را برای ایام نوروز 98 تدارک دیده است تا تقدیم مخاطبان کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «بوی عید» عنوان ویژه برنامه تحویل سال سیمای گلستان است که 29 اسفند از ساعت 20:30 به مدت 360 دقیقه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدروح ا... بنی عقیل، لحظه سال تحویل را با بینندگان همیشه همراه گلستانی جشن می‌گیرد. همچنین ویژه برنامه «شب‌های هیرکان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی محمدی در 15 قسمت 90 دقیقه‌ای از ساعت 22 با حضور همه اقوام گلستانی در قالب مسابقه‌ای شاد و مفرح روی آنتن می‌رود.

برنامه «نوروزگان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد گرایلی و ابراهیم امیرخانی، با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان، در ایام نوروز ساعت 18 از شهرستان‌های مختلف استان پخش می‌شود. «بوی بهار» عنوان برنامه‌ای است مشارکتی با شهرداری گرگان، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدمهدی ناصری در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای، جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم نوروزی اقوام ساکن در گرگان را معرفی می‌کند. برنامه «بهار روستا» با مشارکت امور روستایی استانداری استان گلستان، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یزدان خاندوزی  در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای، در قالب جشنواره‌های نوروزی روستاهای استان گلستان تولید می‌شود. برنامه کودک «بچه‌های گلستان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید روح ا... بنی عقیل، با اجرای شخصیت‌های داستانی بی بی سارینا، خاله سارا، عمو حشمت، اژدر  و عروسک داراب ساعت 16:10 از سیمای گلستان روی آنتن می‌برد. «بوسه بر خاک» کاری از گروه بسیج مرکز گلستان است که با موضوع راهیان نور در 10 قسمت 20 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی  و کارگردانی جمال‌الدین نصرتی در این ایام برای بینندگان از سیمای گلستان پخش می‌شود.

همچنین رادیو گلستان با برنامه «یک قدم تا بهار» به تهیه‌کنندگی حمید کاویانی، 29 اسفند ساعت 23 تا زمان سال تحویل به صورت ویژه در محیطی کاملا شاد و مفرح روی آنتن می‌رود. ویژه برنامه «خودمو» به تهیه‌کنندگی لطیفه دوجی در 29 اسفند از ساعت 21 به مدت 120 دقیقه به استقبال سال 98 می‌رود. برنامه «گلستان ایرانی کوچک» به‌ تهیه‌کنندگی عباس رسول‌آبادی از 25 اسفند ساعت 16:20 با هدف بیان ویژگی‌های گردشگری و تاریخی استان و «نوروز در روستا» با توجه به رسم و رسوم اقوام استان گلستان، از 25 اسفند ساعت 17:30 تقدیم مخاطبان می‌شود. همچنین مسابقه «چکه بروش» (دست زدن) به تهیه‌کنندگی و گزارشگری مرضیه اسدی در دو گروه 2 نفری در قالب بازی‌های بومی، استان شناسی و... روزهای زوج ساعت 16:30 روی آنتن می‌رود. برنامه «پیام سلامت» هر روز ساعت 15:30 از 25 اسفند تا 16 فروردین، به تهیه‌کنندگی رابعه اخلومدی برای شنوندگان رادیو پیام نوروزی پخش می‌کند. برنامه «ململه» (محله به محله)، «من زمین را دوست دارم»، مستندی از 40 منطقه پرخطر استان در رادیو گلستان، «بهار در گلستان» و ... از دیگر برنامه‌های رادیو گلستان است.

همچنین رادیو ترکمنی برون‌مرزی مرکز با ویژه برنامه «بهار ترکمن» (بهار بایرامی) به تهیه‌کنندگی عبدالطیف گرکز و احمد قرنجیک، 29 اسفند از ساعت 22 به استقبال سال نو می‌رود. برنامه «نوروز بایرامی» هم آداب و رسوم نوروز در بین ترکمن زبان‌ها‌ی کشورهای آسیای میانه و قفقاز و مخصوصا ترکمنستانی‌ها را در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای پخش می‌کند. برنامه نوروزی «اولکام» بصورت زنده در 13 قسمت 120 دقیقه ای برای هموطنان داخل استان گلستان و کشور پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت فضای مجازی مرکز گلستان برای نخستین بار انیمشین‌هایی در خصوص سواد رسانه‎ای و فرهنگ استفاده از محیط‌زیست با نام «آقای فلان» را برای مخاطبان خود در فضای مجازی در ایام نوروز 98 تدارک دیده است.

از دیگر اقدامات این معاونت در خصوص نوروز 98 این معاونت نیز همراه با دیگر معاونت‎های مرکز اقدام به تولید و بارگذاری مطالب متنوع با موضوع عید نوروز و جشن‌ها و آداب و رسوم اقوام مختلف استان را برای بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی تهیه و تولید کرده است.

از جمله پرداختن به شعار سال، کلیپ، موشن، پادکست در خصوص جاده‌ها، نقاط حادثه‌خیز استان، عکس نوشت، متن، بنر گرافیکی، معرفی 14 شهرستان استان از قبیل آداب و رسوم، صنایع دستی معرفی مشاهیر استان، بارگزاری بسته‌های ویژه فضای مجازی از برنامه‌های سیما و رادیو، معرفی جاهای گردشگری و دیدنی استان، کلیپ طنز، بسته‌های ویژه نوروزی در خصوص آیین و آداب و سنن اقوام مختلف استان، 11 کلیپ صوتی و تصویری با حال و هوای نوروزی، دو کلیپ صوتی و تصویری ویژه شهادت حضرت زینب (س) و امام موسی کاظم(ع)، پخش جشن‌های نوروزی شهرستان‌ها و روستاهای استان، یک کلیپ صوتی و تصویری ویژه روز مبعث پیامبر اکرم(ص) و ... از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی در این ایام خواهد بود.

معاونت خبر مرکز نیز با اطلاع رسانی، تولید و پخش 24 گزارش موضوعی نوروزی، 6 مستند گزارشی در قالب جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم اقوام مختلف استان ویژه نوروز، فرهنگی و صنایع دستی و... یک برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، تهیه و ارسال اخبارتولیدی تلویزیونی و رادیویی به تهران و شبکه‌های سراسری را در ایام نوروز تدارک دیده است.

امتیاز شما