امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

استقبال از بهار در مرکز مازندارن

مشاهده ۶۲۹
۱۳۹۷/۱۲/۱۳- ۱۲:۱۲

صدا‌وسیمای مازندران همزمان با فرارسیدن نوروز 98، ویژه برنامه‌های جذاب و متنوعی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای مرکز مازندران در نوروز 98 ویژه برنامه‌های متنوعی را تقدیم شنوندگان می‌کند. «هفت سین» ویژه برنامه لحظات تحویل سال 98 است که 29 اسفند از ساعت 22 تا 2 بامداد، به تهیه‌کنندگی مهدی اوشیب‌نتاج و نویسندگی لطف‌الله سعیدی‌فر روی آنتن رادیو مازندران می‌رود. ارتباط زنده با حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، پخش پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، ارتباط با راهیان نور، حضور در امام‌زاده‌گان و بقاع متبرکه، گفت‌وگو با خانواده معظم شهداء، دل‌گویه‌های مردمی، نوروز در آیینه فرهنگ و ادب و ترانه‌ و موسیقی از آیتم‌های این برنامه هست.

ویژه برنامه «بهارون» از 28 اسفند تا 16 فروردین ساعت 9، به تهیه‌کنندگی رمضان کریمی‌نیا و گویندگی محمد محمدخانی و معصومه همتی از صدای مازندران پخش می‌شود. این برنامه با آیتم‌های توصیه‌های بهداشتی، گفت‌وگو با مسافران و گردشگران و پخش ترانه‌، فضای شادی را برای مخاطبان و مسافران نوروزی به ارمغان می‌رود.

برنامه «بهارماه» به تهیه‌کنندگی بهمن یداللهی، گویندگی مجید محمدی و الهه جباری و نویسندگی لطف‌الله سعیدی‌فر، در ایام نوروز از ساعت 17:30 با مخاطبین رادیو و مسافران نورزوی همراه می‌شود. اماکن دیدنی و گردشگری در استان، ارتباط با مراکز استان‌ها نمایش‌ و حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی از بخش‌های برنامه است. «مله گردشی» عنوان برنامه‌ای است که به معرفی روستاهای نمونه گردشگری استان اختصاص دارد. در هر برنامه با حضور در روستای موردنظر، گزارشی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری آن روستا در گفت‌وگو با اهالی، دهیار و اعضای شورای آن روستا پخش می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی و گزارشگری محمد امینی از 1 تا 16 فرودین پخش می‌شود. «بهارشو» از 1 تا 16 فروردین ساعت 22 به تهیه‌کنندگی محمد محمدخانی و مجیدمحمدی، گویندگی سیدجماالدین موسوی و نویسندگی مجید محمدی تقدیم مخاطبان می‌شود. ارتباط با راهیان نور و مراکز استانها، نوروز در شعر و ادب فارسی، گزارش‌هایی از مسافران و گردشگران استان، پخش تصنیف و آوازهای ماندگار، گفت‌وگو با شاعران و نوازندگان، خوانندگان استانی و ملی از جمله بخش‌های این برنامه است. «با راهیان نور» در ایام نوروز هر روز عصر با آیتم‌های ارتباط با گزارشگران و کاروان‌های راهیان نور و پخش سرود و آهنگ‌ برای مخاطبان رادیو پخش می‌شود.

برنامه «طراوت بهاری» نیز آهنگ‌ها و ترانه‌های ویژه نوروزی را به درخواست مخاطبین رادیو مازندران، هر روز به مدت 60 دقیقه روی آنتن می‌برد. گفت‌وگو با ترانه‌سرایان و خوانندگان و نقل حکایت‌ از دیگر آیتم‌های این برنامه است. همچنین مجموعه نمایش‌های «طنز نوروزی» در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای، هر شب ساعت 23:30 هرشب شنیده می‌شود.

سیمای مازندران نیز در عید نوروز 98 با ویژه برنامه‌های شاد و متنوعی، بینندگان و مسافران نوروزی را همراهی می‌کند.

«عیدانه» عنوان ویژه برنامه صبحگاهی نوروز 98 است که در 15 برنامه 75 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محسن بزرگی، به صورت زنده از 29 اسفند تا 13 فروردین روی آنتن سیما می‌رود. معرفی آیین‌ها و مراسم نوروزی در مازندران، معرفی شهرها و  جاذبه‌های گردشگری استان، معرفی فرهنگ و تاریخ غنی مازندران به مسافران، اطلاع‌رسانی آب و هوا، ترافیک و امکانات اقامتی و گردشگری و ... از اهداف این برنامه هست. تهیه گزارش از مردم در سطح شهر و روستا با حال و هوای عید از روزهای قبل از عید، مثل خانه تکانی و خرید نوروزی تا روزهای عید و دید و بازدید، موسیقی زنده، مسابقه پیامکی، بازی‌های محلی، جاذبه‌های گردشگری و...از آیتم های این برنامه هست. برنامه «بهارون» به تهیه‌کنندگی مهدی  وحیدی و کارگردانی مهدی بوی‌افراز، هر شب از آنتن سیمای مازندران به خانه‌های مخاطبان مازنی می‌رود. معرفی آداب و رسوم محلی، زمینه سازی برای استفاده  مناسب از امکانات استان و ... از اهداف این برنامه است.

«مادرمه» به تهیه‌کنندگی مهدی وحیدی در لحظات شروع سال تحویل با حضور مهمانان لحظات شاد و مفرحی را برای  بینندگان سیمای مازندران به ارمغان می آورد. این برنامه از ساعت 21:20 شروع و تا یک ساعت بعداز لحظات سال تحویل ادامه دارد. همچنین برنامه‌های «کاکرون»، «کلید طلایی»، «حالا ترانه»، «افق روشن»، «بر شانه‌های باران»، گزارش‌های  ارتباط با مناطق عملیاتی غرب و جنوب، ارتباط با مشهد مقدس و نجف و کربلا از دیگر برنامه‌های سیمای مازندران برای ایام نوروز است. مستند‌های «نگارستان»، «ایرانگرد»، «از سرزمین شمالی» (معرفی شهرهای استان مازندران)، «اقلیم ایران» (معرفی مناطق دیدنی ایران اسلامی)، 100 کلاکت میان برنامه و کلیپ و نماهنگ ویژه ایام نورزوز، میان برنامه نشاط و سرگرمی و دوربین مخفی با نام «نمکدون» در 20 برنامه 15 دقیقه‌ای، سریال آرشیوی «سوزگلام» تولید مرکز مازندران و ... از جمله برنامه‌های تامینی مرکز مازندران در نوروز است.

گزارش‌های درختکاری و حفظ منابع طبیعی، ویژه ولادت امام محمدباقر(ع) و آغاز ماه رجب، معرفی بازارهای سنتی، خرید پوشاک داخلی، قطار گردشگری (سوادکوه-ساری)، بوم گردی (سوادکوه)، نوروزخوانی در مازندران، معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی مازندران، هشدارهای لازم درخصوص چهارشنبه سوری، هشدارهای پلیس برای امنیت منازل، آمادگی برای اعتکاف، برقراری ارتباط زنده با پلیس راه و راهداری، جمعیت هلال احمر، ستاد تسهیلات سفر، هواشناسی و... از گزارش‌های تولیدی معاونت خبر به مناسبت این عید باستانی است.

تصاویر

امتیاز شما