امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگرانی ایرلند از فعالیت های گروه تروریستی IRA

مشاهده ۵۱۵
۱۳۹۷/۱۲/۱۵- ۱۳:۴۱

برنامه این هفته «پرسشی ساده» (A Simple Question) با نگاهی به فعالیت‎های گروه تروریستی New IRA به بررسی نگرانی‌های جمهوری ایرلند در این زمینه می‎پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به صدور حکم حبس ابد از سوی جمهوری ایرلند برای کوین برانی، مهم‎ترین چهره گروه New IRA به  علت دست داشتن در قتلی در سال 2013 به بحث و بررسی درخصوص تنش‎های ایجاد شده بر سر «ایجاد مرز سخت» میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند می‎پردازد.
در ادامه این برنامه مروری بر تاریخچه فعالیت این گروه تروریستی که چندی پیش مسئولیت بمب‎گذاری در یک اتومبیل در این جزیره را بر عهده گرفت، صورت می‌گیرد و تاثیرات احتمالی خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا بر افزایش تنش‎ها در مرز ایرلند بررسی می‌شود.
گفتنی است گروه IRA که فعالیت خود را از سال 1997 آغاز کرده است و از سال 2012 با نام New IRA شناخته می‌شود، یک گروه مخالف مسلح جمهوری خواه ایرلندی و سازمان تروریستی بین المللی است که هدف آن ایجاد ایرلند متحد است. «پرسشی ساده» به تهیه‎کنندگی احمد کابالو و با اجرای لمبیت اپیک، جمعه 17 اسفند، ساعت 20 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس‎تی‎وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه شنبه ساعت 12، یکشنبه ساعت 10، دوشنبه ساعت5 و چهارشنبه ساعت 14، خواهد بود.

امتیاز شما