امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشکلات بهداشت و سلامت در برزیل و مکزیک

مشاهده ۳۴۳
۱۳۹۷/۱۲/۲۰- ۱۲:۴۵

مشکلات بیمه کارگران و بدهی‌های پرداخت نشده آن‌ها در مکزیک و کمبود تخت بیمارستانی در بخش دولتی برزیل، سوژه‌های این هفته گزارش‌های «دوربین بر دوش» هیسپان‎تی‎وی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «دوربین بر دوش» این شبکه حاصل تلاش گزارشگران و خبرنگارانی است که در کشورهای مختلف آمریکای لاتین سعی در نشان دادن مشکلات، گرفتاری‌ها و حتی پیشرفت های کشور مورد نظر را دارند. مشکلات بهداشت و بیمه کارگران در استان چیاپاس مکزیک، در نخستین گزارش این برنامه واکاوی می‎شود. بیش از 14 هزار کارگر تحت نظر بیمه سلامت وابسته به بخش50 اتحادیه ملی صنفی کارکنان بهداشتی وجود دارند که به اتفاق آرا به توقف کار نامحدود در موسسات وزارت بهداشت رای داده‎اند. آن‌ها درخواست پرداخت بدهی‌های خود از سال 2015 را که تا به حال پرداخت نشده است، دارند.
دومین گزارش «دوربین بر دوش» درباره برزیل و کمبود تخت‎های بیمارستانی در بخش دولتی است. در ده سال گذشته 40 هزار تخت بیمارستانی از دست رفته و این در حالی است که بیمارستان‌های خصوصی با افزایش تخت مواجه‎اند و بدتر از آن، تقریبا هشت هزار پزشک کوبایی است که در پایان قرارداد با دولت جدید برزیل، به کوبا برمی‌گردند.
برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران پخش می‎شود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

امتیاز شما