امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صدا‌وسیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان

مشاهده ۱۱۰۰
۱۳۹۸/۰۲/۱۱- ۱۱:۲۱

صدا‌وسیمای مرکز خوزستان ویژه برنامه‌هایی را در ماه مبارک رمضان، تقدیم مخاطبان رسانه استانی می‏‎کند.

به‎گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اطلاعات ویژه برنامه‌های صدای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان به شرح زیر اعلام شد:

«سحر خیزان» این برنامه در سحر های ماه مبارک رمضان از رادیو شهری دزفول پخش می‎شود و با بخش‎های مختلفی چون گزارش، ادعیه و مناجات، تواشیح، کارشناسی مذهبی، دعای سحر و ... همراه مخاطبان خواهد شد. «سحر خیزان» به تهیه‎ کنندگی  مجتبی قمر، نویسندگی و گویندگی مسعود پر رموز و گزارشگری محمد حسین شکوری‌نیا در رادیو شهری دزفول تهیه و پخش می‌شود.

«ضیافت آسمانی» برنامه ای از تولیدات رادیوشهری دزفول است که به تهیه‎کنندگی و نویسندگی لیلا حسن‎پور، گویندگی مسعود پرموز و مسعود قمر و گزارشگری احمد زرشناس در عصرهای ماه مبارک رمضان در فضایی معنوی اما با نشاط، با بخش‎های متنوع پخش می‎شود. آیتم‎های این برنامه شامل احکام، کارشناسی مذهبی،. تلفن و پیامک، ادعیه و آواهای دلنشین، حرف دل (حرف‌هایی که می‎خواهیم با خدا بزنیم با برداشتی متفاوت از قرآن و آیات قرآن)، تغذیه در رمضان با هدف  تغییر رفتارهای غذایی در این ماه مبارک و نیز ارائه سبک تغذیه سالم،  شرح فرازهایی از نهج البلاغه و سخنان حضرت امیر علیه السلام، 30 سفره، 30 محله (فضاسازی سفره‌های افطاری ساده و عمومی در محله‌های مختلف شهر) و ... است. ساعت پخش آن پیش از اذان مغرب ساعت 19 تا 20:15 به مدت 30 روز از رادیو شهری دزفول پخش می‌شود.

مجله شبانه «لیالی رمضانیه»برنامه رادیویی است که به تهیه‎کنندگی امین حیاوی و با دو بخش گزارشی، پخش سه سرود در فواصل مختلف برنامه، پی‎اس‎ای‌های قرآنی، نمایش، تعتومه (بخش نمایشی با محتوای آموزشی تعتومه‌های محلی خوزستانی ) و بخش ادبی و کارشناسی،سعی در ایجاد فضایی مفرح و شبانه در شب های ماه مبارک رمضان توام با طرح مسائل اجتماعی و سعی در ارتقا فرهنگ عمومی مردم عرب خوزستان دارد. این برنامه از صدای عربی مرکز خوستان پخش می‌شود.

برنامه عصرگاهی «یک قدم تا خدا» ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان، هر روز در ماه رمضان به مدت 90 دقیقه به صورت زنده تهیه و پخش می‌شود. در ابتدای برنامه، با ایجاد فضایی شاد و مناسب ماه رمضان اطلاعات لازم به روزه‎داران ارائه می‌شود. این برنامه باتهیه کنندگی امین حسین‎زاده و رضا رادمهر تولید و پخش می‌شود. 

برنامه «با سحر خیزان» به تهیه‎کنندگی محمود رضا ستایش و با استفاده از آیتم‌های متنوع معنوی و مذهبی حال و هوای سحرهای ماه مبارک رمضان را با حضور کارشناسان مذهبی، ادعیه، مناجات و دعای سحر متحول می‎کند.

 ویژه برنامه‌های سیمای مرکز خوزستان  

برنامه «هلال الهیل سیمای عربی» در 30 قسمت 40 دقیقه‎ای در ایام ماه مبارک رمضان به زبان عربی و به تهیه‎کنندگی رحمت‎الله سبحانی در قالب نمایشی پخش خواهد شد و در این برنامه به مسائل و موضوعات اجتماعی از قبیل اصول شهروندی، اهمیت تحصیل و ازدواج و سلامت در رمضان و به مسائل فرهنگی از قبیل فرهنگ شهرنشینی و احترام به حریم خصوصی و به موضوعات اقتصادی از قبیل کسب روزی حلال و انتخاب شغل و موضوعات مذهبی از قبیل آداب روزه‎داری و توجه به مناسبت‎ها و سالروزهای باشکوه در ماه مبارک رمضان پرداخته می‎شود. در این برنامه نیز به نمایش درآمدن سنت‎ها و آداب و رسوم از زبان افراد مسن (پدربزرگ ها و مادربزرگ ها) پرداخته می‎شود. این برنامه ساعت 19:30 از سیمای مرکزخوزستان پخش می‌شود.

برنامه «روشنی‌های شهر» به تهیه‎کنندگی احمد غفاری جاریجانی، در 30 قسمت 60 دقیقه‎ای از شروع تا پایان ماه رمضان پخش می‎شود. در این برنامه سخنان حجت‌الاسلام بسی خاسته در روزهای عزاداری ماه رمضان تقدیم مخاطبان می‎شود. همچنین بینندگان از گفته‌های حضرت امام علی(ع) و برگرفته از سخنان این امام همام در نهج البلاغه بهره خواهند برد. در این برنامه به مباحث روانشناسی و مسائل زندگی روزمره و چگونگی رسیدن به یک حال خوب و شاد بودن و امید به زندگی نیز پرداخته خواهد شد. چهره‌های موفق در حوزه‌های مختلف و افرادی که در حوادث اخیر مثل حادثه تروریستی 31 شهریور و سیل و... نقش آفرینی کردند، از میهمان‎های این برنامه خواهند بود.

برنامه «سحر خیزان» به تهیه‎کنندگی مجتبی همت پور، در 30 قسمت 90 دقیقه‎ای، از شروع تا پایان ماه مبارک رمضان پخش می‎شود. در این برنامه توجه به سبک زندگی از منظر تعلیمات مذهبی و فرهنگی، معرفی آیین‌ها و فرهنگ‌ها در ماه رمضان، بررسی فواید روزه‎داری، تهیه گزارش از روزه‌اولی‌ها از بخش‌های این برنامه به‌شمار می‎آید.
همچنین جایگاه روزه در کلام وحی و احادیث، خانواده و اهمیت آن، آشپزی و غذای ویژه سحر با معرفی غذاهای محلی، پخش تصاویر مذهبی و بومی اماکن مذهبی، طرح مسائل پزشکی در رمضان و بررسی مباحث مهدویت با حضور کارشناس نیز از دیگر بخش‎های این برنامه خواهند بود.
همچنین برنامه تلویزیونی «زمزمه‌های آسمانی» ویژه جمع خوانی قرآن کریم، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن پناه هر روز ساعت 17:30 با حضور قاریان برجسته به صورت زنده هر روز از مصلای یکی از  شهرهای استان پخش می‌شود.

سخنرانی‌های مذهبی نیز به تهیه‎کنندگی منوچهر برون به مدت 30 دقیقه در 30 قسمت به مناسبت ماه مبارک رمضان با رویکرد ترویج فرهنگ ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت‎الاسلام شفیعی و حجت‎الاسلام حاجتی از حسینیه اعظم پخش خواهد شد.

امتیاز شما