امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ماه ضیافت‎الله در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی

مشاهده ۸۶۳
۱۳۹۸/۰۲/۱۴- ۱۳:۰۳

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه استانی صدا و رادیومراغه بیش از هفتاد مورد ویژه برنامه‎­های زنده، تولیدی و تامینی در جدول پخش برنامه‌های رمضانیه خود گنجانده است.

«افطارلیق» ویژه برنامه افطاری شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی است که هر روز به صورت زنده به مدت 90 دقیقه قبل از اذان مغرب شروع می‎شود و با آیتم‎های مختلفی چون گزارش از مساجد استان و محلات قدیمی‌ با هدف ترویج سفره‌های افطاری ساده، بررسی احکام ویژه ماه مبارک رمضان و مسائل مبتلا به روز مثل تجارت و مراعات حلال و حرام در کارهای تجاری با حضور کارشناسان مذهبی، پیام‎های مخاطبان، آیتم‎های کوتاه نمایشی و پخش دعای روز و مناجات در آستانه اذان مغرب با شنوندگان همراه می‌شود.

مخاطبان رادیو در سحرهای این ماه با برنامه « اوباشدانلیق» به استقبال اذان صبح خواهند رفت. این برنامه در 30 قسمت 90 دقیقه‎ای در سحرهای ماه مبارک پخش می‌شود که حاوی بحث‎های اخلاقی- احکام- دعای سحر و مناجات محلی با رویکرد افزایش نشاط معنوی در شنوندگان و اعلام لحظه به لحظه نزدیک شدن به اذان برای روزه‎داران است.

مسابقه رادیویی «فائزون»، برنامه‌های« دانیشیق»، «مشکات»، «سونمز ایشیق] ویژه شبهای احیاء و رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران هم از دیگر برنامه‎های این رادیو است.
پخش نمایش رادیویی، تولید و پخش برنامه «شب‎های ایران» در اولین شب و آخرین شب ماه مبارک با هدف معرفی آداب و رسوم رمضان و عید فطر در منطقه آذربایجان، برنامه «انقلاب بایراقی» ویژه 15 خرداد، رله برنامه «شب‎های فیروزه‎ای»  کاری از مرکز قم، «حق الناس» از دیگر برنامه‌های رادیو در ماه مبارک رمضان شمرده می‌شود.

همچنین پخش ترتیل قرآن کریم بعد از اذان صبح، درس‎هایی از قرآن، سخنرانی، نور آیه‎لری، وداع ویژه روز آخر ماه مبارک رمضان، برقراری ارتباط زنده با سایر شبکه‌های استانی و... بخشی از پیش‎بینی‌های مهم صدای استانی مرکز آذربایجان شرقی است.

ویژه برنامه «آنا قبله» ویژه برنامه روز قدس است و «آی گوروشو» هم در دو قسمت در ایام عید فطر به صورت خاص و با آیتم‎های رنگارنگ شاد برای شنوندگان رادیو تبریز می‌شود.

رادیو شهر مراغه هم در کنار برنامه‌های روتین خود برنامه‌های «الله قوناخلیقی» ویژه اوقات شریف و معنوی افطار و « اوباشدانلیق» ویژه برنامه سحری را تدارک دیده است و در فرخنده میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، ایام شهادت مولی‎الموحدین حضرت علی علیه السلام و شب‎های پرفیض قدر و نیز عید سعید فطر ویژه برنامه‌های متنوعی تقدیم مخاطبان خود می‌کند. 

شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در کنار برنامه­‎های روتین و همیشگی خود همچون سحرلر، خانواده، حرکت و کندیمیز که به موضوع ماه رمضان و تاثیر آن در جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی روزه داران و وحدت و همبستگی بیشتر مسلمین می‌پردازند، برنامه‌های ویژه ای را برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده‎اند.
شبکه‌ سهند در ماه رمضان تلاش می‎­کند با تولید و پخش برنامه‌های مناسب، مخاطبان را با احکام و مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و دینی آشنا کند. ویژه برنامه «افطارلیق» به صورت زنده و به مدت 80 دقیقه از ساعت 20 شروع شده و تا بعد از اذان مغرب به افق تبریز پخش می‌شود. در این برنامه آیتم­‎های مختلفی چون احکام، بحث‎های اخلاق روزه‎داری، دعوت از کارشناسان مذهبی، پخش دعای روز، مناجات، حضور گروه‌های تواشیح و خیران در برنامه و پخش گزارش‎های مردمی، گزارش ویژه گلریزان و.. گنجانده شده است.  

«اوباشدان لیق» هم ویژه برنامه سحری ماه مبارک رمضان در شبکه سهند است که مشتمل بر دعای سحر، مناجات، دعای ابوحمزه ثمالی، اذان و دعای فرج  بوده باشد و هر سحر از ساعت3، به مدت 60 دقیقه میهمان روزه داران عزیز می‌شود.  

برنامه‌های « الف لام میم»، «زکات برکت زندگی»، «تفسیر قرآن»، «معرفی موسسات قرآنی»، «برکت»، مستند «اهل ایمان» از دیگر ویژه برنامه‌های ایام ماه رمضان در شبکه سهند است. علاوه بر این، پخش زنده ترتیل قرآن کریم از مصلی امام خمینی (ره) تبریز به قرار سال‎های قبل، امسال نیز درجدول پخش برنامه‌های شبکه سهند قرار دارد. در این برنامه هر روز یک جزء از قرآن کریم با تلاش قاریان ممتاز استان تلاوت می‌شود.

پخش سریال‎ها و فیلم‎های سینمایی متناسب با حال‎وهوای ماه مبارک رمضان، پخش سخنرانی‌های مرتبط، آواهای قرآنی و تواشیح، وله‌های گرافیکی، دعای روز، مناجات و حدیث، انیمیشن‌های متناسب با ماه مبارک رمضان، پخش گزارش‎هایی از آداب و فرهنگ رمضان در آذربایجان شرقی، پرداخت به موضوع تغذیه در رمضان و کلام بزرگان در خصوص ماه مبارک رمضان از دیگر موضوعاتی است که برنامه‌های شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه میهمانی خدا به آن‌ها پرداخته می‎شود.

 رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی هم برنامه‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز در ماه مبارک رمضان تدارک دیده است. هدف تمامی این برنامه‌ها فراهم کردن زمینه استفاده معنوی و بهره‎مندی بیشتر روزه داران کشورمان و کشورهای همسایه از فیوضات ماه مبارک رمضان است که همزمان با آغاز ماه مبارک بصورت ویژه با مخاطبان همراه خواهد بود .

«اوباشدانلیق» عنوان ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان رادیو برون مرزی آذری مرکز آذربایجان شرقی است که قبل از اذان صبح به مدت 270 دقیقه پخش می‌شود و شامل بخش­‌های مختلفی چون پخش دعای سحر، پخش پیام‎های مخاطبان، مناجات و گزارش مردمی، بحث‎های کارشناسی در حوزه بهداشت و سلامت روزه‎داران و پخش روزانه یک جزء از آیات وحی الهی عزیز همراه خواهد بود.

«افطارلیق» ویژه لحظات ملکوتی افطار به افق باکو است که در سی قسمت 30 دقیقه‎ای به صورت زنده پخش خواهد شد.

برنامه «سخنرانی» در سی قسمت، «قرآن ناغیللاری»، «پنجره»، «ساچیلان شعاعلار»، «شناور» و « پنجره» از دیگر ویژه برنامه‌های رادیو برون مرزی آذری است که برای شنوندگان مومن و خداخواه خود در خارج از مرزهای ایران اسلامی‌پخش می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما