امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

یوتیوب و ادعای واهی آزادی بیان به روایت پرس‎تی‎وی

مشاهده ۴۳۵
۱۳۹۸/۰۲/۱۶- ۱۴:۳۶

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) با نگاهی به بسته شدن دسترسی شبکه پرس‎تی‎وی به حساب‎های یوتیوبی خود به بررسی اثبات وجود آزادی بیان در آمریکا فقط برای صداهای همراه با حاکمیت این کشور می‎پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی یوسف پور انوری ضمن بررسی ویدئوهایی که در کانال‌های یوتیوبی پرس‌تی‌وی قرار دارد و مروری بر حساسیت‎زایی رویکرد این ویدئوها برای آمریکایی‌ها، «صدای بی‎صدایان» را به عنوان شعار پرس‎تی‎وی و اقدام یوتیوب در مخالفت با این شعار به بحث و گفت‎وگو می‎گذارد.
در این برنامه همچنین با تاکید بر رعایت قوانین یوتیوب از سوی کانال‎ها و صفحات مرتبط با پرس‎تی‎وی به بررسی قوانین کلی این شبکه می‎پردازد و تطابق کانال‌های شبکه با این قوانین را بررسی خواهد کرد.
«ایران امروز» در ادامه به مرور اقدامات مشابه گوگل در مواجهه با سایر کانال‎هایی که لحن و نظر متفاوتی داشته و توان جذب مخاطب زیادی دارند می‎پردازد و در این زمینه جلوگیری از پخش ویدئوهایی از وحشیگری‌های صهیونیست‌ها و کارشکنی در اقدامات جنبش BDS نمایش می‎دهد. آزادی استفاده از یوتیوب به گفته گروه‌های تندرو نظیر داعش برای اهداف ضد انسانی و آزادی بیان برای گروه‌های تجزیه‌طلب و مخالف نظام جمهوری اسلامی در یوتیوب از دیگر محورهای این برنامه است.
این برنامه میزبان کارشناسانی همچون امیدعلی مسعودی دانشیار گروه تبلیغ و رسانه دانشگاه سوره، سید مصطفی موسوی فعال رسانه‎ای و محمدمهدی فرقانی عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.
«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 1:03 بامداد چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه از شبکه پرس‎تی‎وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 7 و 20، پنجشنبه ساعت 9 و شنبه ساعت 12 پخش خواهد شد.

امتیاز شما