امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون برونمرزی رسانه ملی:
معاون برونمرزی رسانه ملی:

شبکه‌های برون مرزی ایران ابزار اقتدار نظامند

مشاهده ۵۰۹
۱۳۹۸/۰۲/۲۱- ۱۶:۴۶
تعداد بازدید:509

معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با چند نماینده مجلس از کمیسیون‌های امنیت ملی، آموزش و تحقیقات و صنایع و معادن، شبکه‌های برون‎مرزی ایران را ابزار اقتدار نظام خواند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی معاون برونمرزی سازمان صداوسیما در این دیدار از شبکه‌های برونمرزی به عنوان داشته‌های مهم نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: اگر چه آثار مثبت شبکه‌های برون‎مرزی چندان در داخل کشور روشن نشده است، اما تلاش کرده‌ایم در بازار رقابت رسانه‌های بین‎المللی، محتوای کیفی با سطح بالا تولید کنیم و در تراز حرفه‎ای با رقبای خود در شبکه‌های حرفه‎ای بین‎المللی، در سطح مطلوب، جذب مخاطب کنیم.
وی با اشاره به تلاش نیروهای ضد انقلاب در خارج از کشور گفت: هم اکنون شیرین عبادی به آمریکا می‌گوید اولین مورد تحریمی در ایران باید شبکه‌های برون مرزی باشد چرا که این شبکه‌ها هستند که هدایت فکری نیروهای مقاومت و حماس را در منطقه، مقابل نیروهای آمریکا در دست دارند. امثال چنین اظهاراتی که کم هم نیستند، نشان دهنده آن است که شبکه‌های برون مرزی ما مسیر درستی را پیموده و موثر بوده اند.
حبیب‎الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این دیدار گفت: در دنیا افرادی هستند که می خواهند با شبکه‌های ایران همکاری کنند، نمایندگان مجلس نیز علاقه‎مندند هر چه در توان دارند در حمایت از رسانه ملی به کار بندند. وی افزود: گلایه ما از دولت این است که به درستی از این رسانه حمایت نکرده است چرا که منابع کمی نداریم اما به درستی مدیریت نمی‌شود.

محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در ادامه ضمن اشاره به ارتقای جایگاه رسانه‎ای جمهوری اسلامی در سطح جهان با فعالیت شبکه‌های برون مرزی ایران گفت: نمایندگان مجلس باید هر چه بیشتر با ظرفیت ها و تاثیرات این شبکه‌ها آشنا شده و از آن‎ها حمایت کنند. در حاشیه این دیدار، نمایندگان حاضر، از بخش‎های مختلف تحریریه، وب سایت و پخش شبکه‌های برون‎مرزی رسانه ملی مستقر در مجموعه سعادت آباد بازدید کردند.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در حاشیه بازدید از پرس تی وی  با بیان اینکه صداوسیما با شبکه‌های برون‎مرزی خود انحصار خبری رسانه‌های دنیای استکبار را شکسته و ناکارآمد کرده است تصریح کرد: این انحصار شکنی شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران موجب عصبانیت مستکبران شد و در برخی از موارد مانند جنگ 33 روزه و تغیرات منطقه در عراق و یمن و حتی اعتراضات جلیقه زردها شبکه‌های برون مرزی ایران در دنیا به عنوان شبکه‌های متفاوت دیده شدند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: شبکه‌های برون مرزی صداوسیمای ایران صدای مظلومیت مردم را به نقاط مختلف جهان مخابره می‌کنند و این در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است.
جمالی نوبندگانی با اشاره به رقابت شبکه‌های برون‎مرزی با غول‎های رسانه‎ای جهان گفت: با وجود مضیقه‌های رسانه‌ای موجود ایران ، شبکه‌های برون‎مرزی عملکرد خوبی داشته‎اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همکاران در معاونت برون‎ مرزی جهادی عمل کردند، خاطر نشان کرد: روز به روز رادیوهای بیشتر و شبکه‌های ماهواره‎ای و اینترنتی بیشتری در این طیف وارد عمل شدند ولی با توجه به وسعت زبان و فرهنگ در دنیا، باید تلاش‎های بیشتری انجام داد. جمالی نوبندگانی با بیان اینکه در تمام دنیا گروهی مخالف استکبار و گروه‌هایی همراه مستکبران هستند و خودتان می‎دانید که برای هر دو گروه مسئولیت ما سنگین خواهد بود اعلام کرد: ما در مجلس  آمادگی داریم تا با شبکه‌های برون‎مرزی همراهی کرده و حمایت‎های قانونی لازم را از این شبکه‌ها داشته باشیم.

امتیاز شما