امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

اولین سفر رئیس جدید اقلیم کردستان عراق به ترکیه

مشاهده ۵۴۸
۱۳۹۸/۰۴/۰۱- ۱۴:۴۳

سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به منظور دیدار با رئیس جمهوری ترکیه به این کشور موضوع امروز شنبه یکم تیر، برنامه « مجله خبری » کانال کردی شبکه سحر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سفر رئیس اقلیم کردستان به ترکیه امروز در برنامه «مجله خبری» کانال کردی شبکه سحر به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
سفر کاک نیچیروان به ترکیه و دیدار او با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و پیش‎بینی روابط اربیل – آنکارا در دوران ریاست وی از جمله مباحثی است که با کارشناسان برنامه حاضر در استودیو و کارشناسی از اربیل بحث خواهد شد. همکاری‌های امنیتی آنکارا – اربیل و نقشی که کاک نیچیروان می‎تواند برای میانجیگری بین ترکیه و پ.ک.ک و ایجاد ثبات و آرامش ایفا کند، از دیگر محورهای این برنامه خواهد بود. روابط اقتصادی ترکیه و اقلیم کردستان عراق و تاثیر آن بر مسئله نفت و گاز هم بررسی می‎شود. کارشناس اربیل نیز به رقابت بین دو نامزد اصلی انتخابات استانبول می‌پردازد. نیچروان بارزانی هفتم خرداد از سوی پارلمان منطقه کردستان عراق، به عنوان دومین رئیس این منطقه بعد از پدرزنش «مسعود بارزانی» انتخاب شد. سفر وی به ترکیه، نخستین سفر خارجی نچیروان بارزانی پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود. برنامه «مجله خبری» به سردبیری سهیلا قلیچی و اجرای امیر رضایی و نسرین حاتمی امشب ساعت 22:30 به وقت تهران از کانال کردی شبکه سحر پخش می‌شود.

امتیاز شما