امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در برنامه امشب «جهان آرا»
در برنامه امشب «جهان آرا»

بررسی علل عدم مذاکره با غرب در شبکه افق

مشاهده ۳۸۳
۱۳۹۸/۰۴/۱۱- ۱۴:۵۵
تعداد بازدید:383

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با موضوع «چرا مذاکره نمی‌کنیم و چرا جنگ نمی‌شود؟» و با حضور علی باقری، سه‏‎شنبه شب 11 تیر از شبکه افق پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فصل جدید برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه تا چهارشنبه و با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز ایران و جهان، به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود. در قسمتی دیگر از این برنامه که سه شنبه شب 11 تیرماه روی آنتن می رود، دکتر علی باقری عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‎ای کشورمان مهمان «جهان آرا» می‌شود. موضوع این برنامه، پاسخ به دو پرسش است، یعنی چرا مذاکره نخواهیم کرد و چرا جنگ نمی‌شود؟ مباحثی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده و به عنوان سیاست‎های رسمی جمهوری اسلامی اجرایی می‌شوند. «جهان آرا»، ساعت 22 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‎های 17:30 و 13 به روی آنتن می‎رود.
دو رکعت عشق به افق خلیج فارس
در 12 تیرماه 1367، ناو آمریکایی وینسنس هواپیمای ایرباس حامل مسافران ایرانی را هدف موشک های خود قرار می‎دهد و 66 کودک معصوم به همراه والدین آن‎ها را به شهادت می‎رساند. این جنایت آشکار در حالی رخ داد که آمریکا هیچگاه اشتباه خود را نپذیرفت و بعدها مشخص شد از روی عمد دست به چنین کاری زده است. در سالروز این فاجعه دردناک، جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی برای بزرگداشت شهدای این واقعه به محل سقوط هواپیما در خلیج فارس می‎روند و تندیسی را در زیر آب نصب می‎کنند و نماز جماعت نمادینی را در همان مکان به پا می‎دارند. مستند «پرواز در آب» روایتگر فعالیت این گروه از جانبازان و تصمیم آن‎ها برای چنین اقدام نمادینی است. این مستند تولید مرکز فرهنگی میثاق است و به‎همت قاسمی و شاملو کارگردانی می‌شود. «پرواز در آب» قرار است ساعت 19:30 روز سه شنبه 11 تیرماه از شبکه افق پخش شود، تکرار آن هم روز بعد ساعت 15:30 روی آنتن می‎رود.
12 تیر سند دیگری از «جنگ های آمریکا علیه ایران»
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و قطع ید قدرت‎های بین‌ المللی از کشورمان، استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا سعی کرد با انواع نقشه‌ها و توطئه‌ها، مانع از تداوم مسیر نهضت اسلامی‌ شود. در این بین آمریکا دست به انواع جنگ ها علیه ایران زد، از درگیری مستقیم نظامی تا جنگ اقتصادی، فرهنگی و امنیتی که در همه آن‎ها با شکست مواجه شد. مستند «جنگ های آمریکا علیه ایران» در پنج قسمت به مرور این نبردها و نتایج آن‎ها می‌پردازد. در سومین قسمت به جنگ تحمیلی، فروش بی‎حد و مرز سلاح به رژیم بعث عراق برای استفاده علیه ملت ایران و همچنین ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران به‎دست ناو آمریکایی اشاره می‌شود. سومین قسمت مجموعه مستند «جنگ های آمریکا علیه ایران» به کارگردانی محمد دبوق، سه‎شنبه 11 تیر، ساعت 21 و تکرار آن ساعت‎های 7:30 و 12 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
آزادی در افغانستان به سبک آمریکایی
مجموعه «روزهای آزادی» روایتی است از حقوق بشر آمریکایی، اینکه دولت های ایالات متحده چگونه دیگر جوامع را تحت سلطه خود گرفته‎اند و از آن‎ها بهره‎کشی می‌کنند. در نهمین قسمت سیاست دولت‎های مختلف آمریکا بر ضد مردم افغانستان بررسی می‎شود. دولت ایالات متحده بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 و به بهانه مبارزه با تروریسم، به افغانستان لشکر کشید و نابودی طالبان و القاعده را در دستور کار قرار داد البته این ظاهر ماجرا بود و پشت پرده، حقایق دیگری جریان داشتند. وحید فرجی تهیه‎کنندگی و کارگردانی «روزهای آزادی» را بر عهده داشته است، مستندی محصول مرکز بسیج صداوسیما که نهمین قسمت آن سه شنبه 11 تیر، ساعت 17 و تکرار آن ساعت 10:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

امتیاز شما