امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مرکز قزوین با ویژه برنامه‌های عفاف و حجاب

مشاهده ۶۷۲
۱۳۹۸/۰۴/۱۶- ۱۵:۱۴

صدا‌وسیمای مرکز قزوین به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، برنامه های متنوعی را تقدیم مخاطبانش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیمای مرکز قزوین در هفته عفاف و حجاب رویکرد برنامه‌های روزانه و زنده خود را بیش از پیش معطوف به عفاف و حجاب می‌کند. برنامه «صبح و زندگی» با نگاه به سبک زندگی اسلامی ،ایرانی، مباحثی همچون عفاف، حجاب ظاهر و باطن و بنیان اصالت در خانواده با محور حجاب و تبیین سنت نبوی را مطرح می‌کند. برنامه اذانگاهی «تا آسمان» به مسائل و موضوعات مرتبط با زن و خانواده از منظر دین می‌پردازد. ویژه برنامه نوجوان «نقطه سر خط» هم در این هفته با هدف تحکیم علاقه‌مندی نوجوانان با مفاهیمی همچون حیا،عفت و تحکیم خانواده و اصالت بخشی به این ارزش ها با نوجوانان و مخاطبان گفت‌وگو می‌کند. تله فیلم «متین بانوی قزوین» نیز با موضوع چهل سالگی انقلاب و نقش زنان با معیارهای زن تراز نظام جمهوری اسلامی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی‌پخش می‌شود.

صدای مرکز قزوین در برنامه‌های خود به موضوع عفاف و حجاب توجه ویژه ای دارد. برنامه «تیک تاک» به اهمیت و لزوم حفظ حجاب و عفاف در دوره جوانی و آسیب‌های ناشی از عدم رعایت عفاف و حجاب را برای جوانان تشریح می‌کند. برنامه «در مسیر بندگی» اهمیت و لزوم حفظ عفاف و حجاب را از نگاه اسلام و قرآن و تاریخچه دینی حجاب را بررسی می‌کند. برنامه «دیماج» توجه یا عدم توجه به مد روز از نگاه اقشار مختلف جامعه را تبیین می‌کند. همچنین برنامه «کلبه مهر» شیوه‌های آموزش عفاف و حجاب به فرزندان و آسیب‌های خانوادگی بی توجهی به عفاف و حجاب را بررسی می‌کند. برنامه «گلدونه‌ها» شنوندگان را با مفاهیم محرم و نامحرم و رعایت ادب و حیا آشنا می‌کند و برنامه «مستقیم آینده» نیز اثرات رعایت عفاف و حجاب را در زندگی فردی و اجتماعی تبیین می‌کند.
معاونت خبر مرکز نیز برنامه‌های هفته عفاف و حجاب همچون نمایشگاه، مصاحبه مطبوعاتی هفته عفاف و حجاب استان ، همایش و هم اندیشی‌های این مناسبت را پوشش می‌دهد تا مردم بیش از پیش، از عملکرد دستگاه‌های مختلف استان دراین حوزه آگاهی یابند. مصاحبه با طراحان مد و لباس، گزارش با موضوع کمبود لباس های متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی در بازار، استفاده از نظرات مردم درخصوص لباس‌های موجود در بازار و حضور کارشناسان و صحبت در این زمینه در بخش «گفتگوی خبر 20» از دیگر برنامه‌های معاونت خبر مرکز قزوین برای هفته حجاب و عفاف است.

امتیاز شما