امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

کهکشانی‌ها در شبکه چهار

مشاهده ۴۴۱
۱۳۹۸/۰۴/۱۸- ۰۸:۵۰

«راهنمای مسافران کهکشان» برنامه جدید شبکه چهار در حوزه نجوم است که از جمعه 21 تیر، روی آنتن می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه در واقع یک دایره‎المعارف فضا و نجوم است که در 26 قسمت به منظومه شمسی می‌پردازد. مریم نیکانلو تهیه‎کننده برنامه «راهنمای مسافران کهکشان» گفت: فضانوردان، سفینه فضایی، کهکشانی‌ها و تازه‌هاى کهکشان از جمله آیتم‎هاى این برنامه تلویزیونی است که از روز جمعه 21 تیر، به صورت هفتگی ساعت 23 به صورت تولیدی پخش می‌شود.
تهیه‎کننده «راهنمای مسافران کهکشان» افزود: در بخش «کهکشانی‌ها» ما به رصدخانه‌های کشور سفر کرده‎ایم و مخاطبان را با فعالیت آن‎ها آشنا می‌کنیم. همچنین در این بخش فراخوانی اعلام می‌شود و از مخاطبان می‎خواهیم تا رصدخانه‌هایی که در شهرهایشان تاسیس شده را به ما معرفی کنند تا ما در این بخش آن‎ها را معرفی کنیم.
اجرای این برنامه را اسماعیل باستانی دارد و در کنار مجری اصلی،کارشناسان هم در خصوص موضوع برنامه با مجرى و میهمانان نیز که در حوزه نجوم اطلاعات دارند، گفت‎وگو می‌کنند.
«پیدایش منظومه شمسى» موضوع قسمت اول این برنامه است و در این قسمت دکتر امیرسینا مجیرشیبانى استاد دانشگاه میهمان برنامه می‎شود تا درخصوص پیدایش و تکامل منظومه شمسی با مخاطبان سخن بگوید. علاقه‎مندان به موضوعات نجوم از 21 تیر، هر هفته ساعت 23 می‎توانند «راهنمای مسافران کهکشان» را تماشا کنند. این برنامه 55 دقیقه‎ای در گروه دانش شبکه چهار سیما تولید می‌شود.

امتیاز شما