معاون سیما و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقشآفرینی موثر ستاد رسانهای رونق تولید، بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ نشست هماندیشی ستاد رسانهای رونق تولید با حضور دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما و رئیس ستاد، دکتر سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر، انواری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسینی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد و دکتر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و دبیر ستاد در محل جلسات ساختمان معاونت سیما برگزار شد. دکتر میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در این نشست با بیان اینکه تمام ظرفیتها برای جریانسازی و تاثیرگذاری حداکثری ستاد رسانهای رونق تولید فعال شده است، افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد تحرک در بین دستگاهها و مطالبهگری است، تا در فضایی تعاملی موانع رونق تولید برداشته شود و وضعیت کسب و کارها و کارآفرینان کشور ارتقا پیدا کند. وی ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت به دلیل ماموریتهای متنوع یکی از بازیگران اصلی این عرصه است و باید متناسب با این ظرفیت در ستاد رسانهای رونق تولید مشارکت بیشتری داشته باشد و از این فرصت رسانهای برای تحقق اهداف خود بهرهبرداری کند.
دکتر زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه ورود فعالانه صداوسیما به میدان تولید کاملا مشهود و ستودنی است، گفت: باید با در نظرگرفتن اولویت ها، موضوع به موضوع تا رسیدن به نتیجه پیش رفت و رسانه ملی در این میان با مطالبه از طرفهای ذینفع می تواند حل مشکلات را تسریع ببخشد. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازهای صنعت در اواخر تیر ماه افزود: این بار به دنبال برگزاری نمایشگاه دستاوردها نبودیم بلکه قرار است نیازهای واحدهای تولیدی مختلف را در فضایی نمایشگاهی ارائه کنیم. با این کار ظرفیتهای کشور نظیر صنایع مختلف، شرکتهای دانشبنیان و دانشگاهها را برای تامین این کمبودها فراخوان و فعال میکنیم که فکری برای تامین آنها کنند و کشور را از واردات بینیاز کنیم. زرندی اظهار داشت: از رسانه ملی و این ستاد میخواهیم تا به این نمایشگاه که با نام نهضت ساخت داخل برگزار خواهد شد، توجه ویژهای داشته باشد و با حمایت رسانهای خود زمینهساز حمایت از صنعت کشور شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرایط تحریم فرصتهایی را برای برخی صنایع داخلی ایجاد کرده و باید از آن برای رونق و توسعه استفاده کرد و واحدهای تعطیل را فعال و واحدهای کم رونق را فعالتر کنیم و سرمایه گذاران را به سمت تولید سوق دهیم.