امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «جریان خاورمیانه» پرس تی وی؛
در «جریان خاورمیانه» پرس تی وی؛

مروری بر وضعیت حقوق بشر در بحرین

مشاهده ۴۰۴
۱۳۹۸/۰۵/۰۹- ۱۴:۱۸
تعداد بازدید:404

تخریب منازل فلسطینی‌ها در بیت‎المقدس و اقدام دولت بحرین در اعدام دو فعال سیاسی عنوان مباحثی است که در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEastream) به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی مروه عثمان، با اشاره به تخریب منازل مسکونی فلسطینی‌ها در بیت‎المقدس به‎دست رژیم صهیونیستی و به بهانه نزدیکی خانه‌های فلسطینی‌ها به دیوار «آپارتاید» به بررسی تلاش‎های آمریکا برای جلوگیری از صدور قطعنامه به‎کمک سازمان ملل علیه اقدامات غیرقانونی اخیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و تضییع حقوق فلسطینی‌ها می‌پردازد.
در ادامه این برنامه ضمن گفت‎وگو درباره واکنش سازمان ملل و دیگر کشورها در برابر جنایات و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین، درخواست فلسطینی‌ها از دیوان بین‎المللی کیفری برای انجام تحقیق و تفحص درخصوص اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های مردم نقد و بررسی می‎شود.
در بخش دیگر برنامه این هفته «جریان خاورمیانه»، اقدام دولت بحرین در اعدام دو فعال سیاسی علی العرب و احمد الملالی و اعتراضات مردم بحرین نسبت به این اعدام‎ها نیز به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود. در این خصوص واکنش سازمان عفو بین‎الملل نسبت به وضعیت حقوق بشر در بحرین، واکنش خانواده این دو فعال سیاسی نسبت به اتهامات وارده بر آن‎ها و تاریخچه اعدام‎های سیاسی در بحرین واکاوی خواهد شد. «جریان خاورمیانه» ساعت 00:00 بامداد شنبه 12 مرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‎شود و تکرار این برنامه شنبه ساعت 8، دوشنبه ساعت 4 و 15، سه‎شنبه ساعت 21، پنجشنبه ساعت 19 و جمعه ساعت 13 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما