امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدار با قربانیان بمب اتمی فرانسه در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۲۹۳
۱۳۹۸/۰۵/۱۳- ۱۴:۱۰

مستند «قربانیان بمب اتمی فرانسه» (Victims of the French Atomic Bomb) در شبکه پرس تی وی به بررسی جنایت و خیانت مقامات فرانسوی در حق نظامیان فرانسوی و غیرنظامیان غیر فرانسوی در فرایند آزمایش‎های هسته‎ای خود در دهه 70 می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند محصول سال 2012 است و نشان می‎دهد که چگونه مقامات فرانسوی نسبت به جان انسان‌ها بی‌تفاوت هستند. این اثر ضمن مروری بر به قدرت رسیدن ژنرال دو گل فرانسوی در سال 1958 و با اشاره به اقدامات وی برای احیای اقتدار از دست رفته فرانسه از طریق بمب‎های هسته‌ای، انجام آزمایش‎های متعدد هسته‎ای در زمان وی و قرار گرفتن افراد نظامی‌به بهانه انجام ماموریت در معرض مواد رادیو اکتیو به منظور بررسی تاثیر این مواد بر جسم و روان آن‎ها را به بحث و بررسی می‎گذارد. این مستند در ادامه با اشاره به ابتلای این افراد به سرطان‌های نادر و کشنده با وجود وعده‌های دروغین مسئولان فرانسوی مبنی بر بی‎خطر بودن آزمایش‎ها به بررسی وضعیت قربانیان غیرنظامی این اقدامات می‎پردازد.
انجام آزمایش هسته‌ای در بیابان‌های الجزایر بدون اطلاع و هشدار به بومیان منطقه و ابتلای این افراد به اثرات کشنده این آزمایش و تکرار این اقدامات در تاهیتی و ظهور حدود 500 نوع سرطان جدید را در بین مردم این منطقه واکاوی می‎کند.
مستند «قربانیان بمب اتمی فرانسه» در 4 قسمت 25 دقیقه‎ای از 13 تا 16 مرداد، ساعت 5 به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس تی وی می‎رود. تکرار هر قسمت نیز در چهار نوبت 10، 16، 22 و 2 به وقت تهران پخش می‌شود.

امتیاز شما