امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن بزرگ عید قربان در صداوسیمای آذربایجان غربی

مشاهده ۴۱۴
۱۳۹۸/۰۵/۱۹- ۱۷:۲۶

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی به مناسبت عید سعید قربان، عید ایثار و بندگی، ویژه برنامه‌هایی را برای مخاطبان خود پخش می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو چی‎چست، به‎صورت زنده با برنامه «عشق بایرامی» به تهیه‎کنندگی محمدعلی عبدالی در روز عید قربان از ساعت 10 به‎مدت 120 دقیقه همراه با مخاطبان همراه می‎شود. این برنامه به بازخوانی مفاهیم دینی و معرفتی نهفته در این مناسبت اسلامی می‎پردازد و سعی دارد جایگاه رفیع حج در جامعه اسلامی، مبارزه با نفس، فلسفه قربانی کردن و منزلت عید قربان در آیات و روایات و تاثیر حج را در وحدت امت اسلامی تبیین کند. ایجاد فضای شاد و مفرح و بیان آیین‌های مرسوم، آداب و اعمال این عید از اهداف برنامه است. گزارش، موسیقی عاشیقی پوشش مراسم عیدو جشن‌های سطح شهر، ادعیه و اعمال عید قربان، بحث کارشناسی با موضوع قربانی از بخش‎های دیگر برنامه «عشق بایرامی» به‎شمار می‎آید.

سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز از 20 مرداد تا روز عید قربان با برنامه‌های «ائویمیز» به تهیه‎کنندگی فرزین صالحی و شبانه «اولدوز» به تهیه‎کنندگی اتابک حبیبی و برنامه «رسم عاشقی» به تهیه‎کنندگی عوض افهم روز دوشنبه از ساعت 9:30، به‎صورت زنده با آیتم‎های شاد و مفرح با حضور آحاد مردم، عید قربان را به همراه مخاطبان جشن می‎گیرد. حضور هنرمندان استانی، موسیقی زنده، مسابقه از آیتم‎های این برنامه است.همچنین در برنامه‌های «ساغ یاشا» و «اذان نغمه‎سی» به صورت ویژه به این مناسبت پرداخته می‎شود.

امتیاز شما