امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک صداوسیمای آذربایجان شرقی برای جشن دهه ولایت

مشاهده ۳۲۵
۱۳۹۸/۰۵/۲۰- ۱۰:۴۴

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی همچون سال‎های گذشته و درکنار سایر مراکز برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان خود در ایام مبارک دهه امامت و ولایت و جشن‌های اعیاد قربان و غدیر تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‎های ویژه‌ای برای دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان تا غدیرخم تهیه کرده است. در این برنامه‌ها سعی شده است با دعوت از گروه‌های موسیقی محلی و پخش موسیقی‌های ملی بی‎کلام و باکلام فضایی شاد و لحظاتی به یادماندنی برای مخاطبان رادیو، تلویزیون و رادیو برون‎مرزی خلق شود. همچنین با دعوت از کارشناسان حوزه و دانشگاه درباره فلسفه عید قربان و لزوم به قربانگاه بردن نفس اماره، اهمیت اعلام جانشینی حضرت علی علیه السلام در آخرین حج زندگی مبارک پیامبر اسلام و جایگاه و تاثیر حادثه غدیر در دوران بعد از شهادت پیامبر و مشابهت حوادث آن دوران با وضعیت کنونی مسلمین بخصوص شیعیان جهان و اهمیت تبعیت و پیروی از امام و ولی فقیه به صورت ویژه بررسی می‌شود. علاوه بر این، اطلاع‎رسانی درباره جشن‌ها و نمایشگاه‌هایی که به همین مناسبت در سطح استان برگزار می‌شود و پخش گزارش‎های رادیویی و تلویزیونی از آن‎ها و برقراری ارتباط با مراکز شهرهای مذهبی از دیگر بخش‎های بزرگداشت عید قربان تا عید ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام در روز غدیرخم است.

 براین اساس سیمای استانی سهند برنامه‌های «سحرلر»، «خانواده»، «تبریزیم» و «بیرگئجه-بیرگوروش» را در ایام دهه ولایت به صورت ویژه روی آنتن می‌برد. پخش زنده دعای پر فیض عرفه از ساعت 17 در روز عرفه، پخش ویژه برنامه «همای رحمت» در 10 قسمت، پخش فیلم‎های سینمایی و تلویزیونی مختلف، پخش برنامه «نازبالالار» با حال و هوای عید برای کودکان عزیز و پخش ویژه برنامه صبحگاهی سحرلر در عیدقربان و غدیر از جمله تمهیدات شبکه سهند در دهه امامت و ولایت برای مخاطبان خود است.

معاونت صدای مرکز آذربایجان شرقی هم در کنار پخش برنامه‌های روتین «سحرلر»، «خانواده»، «دعوت»، «جوان»، «آخشاملار» که به شکل ویژه به اعیاد قربان و غدیر می‎پردازند، ویژه‌های رنگارنگی همچون «هدایت سسی» در 10 قسمت 30دقیقه‎ای، ویژه برنامه زنده روز عید قربان با عنوان «قوربان بایرامی» و روز عید غدیر با عنوان «ولایت بایرامی» به مدت 180 دقیقه و ارسال این برنامه‌ها به تهران برای پخش از شبکه‌های سراسری و مراکز استان‎ها، نمایش رادیویی، برنامه «تاریخ اسلام»، سخنرانی سخنرانان مختلف با موضوع امامت و ولایت و میزگرد دانیشیق را در لیست عیدانه‌های خود گنجانده است.

همکاران رادیو شهر مراغه هم در این ایام با پخش برنامه‌های «سحرلر»، «خانواده» و «آخشاملار سسی» و همچنین ویژه برنامه‌های عید قربان و عید غدیر و سرودها و ترانه‌های ملی و محلی اوقات خوش و پرباری را برای مخاطبان خود مهیا می‌کند.

 رادیو برون‎مرزی آذری زبان این مرکز هم در ایام دهه ولایت و امامت با ویژه برنامه‌های «عرفات عطری»، «قیزیل سقاخانا» (ویژه عید قربان)، «مشکات»، «قرآن ناغیللاری»، «جُنگ ایلن سنه چای دِمیشم»، «سیزه سلام»، «ساچیلان شعاعلار» (ویژه عیدغدیرخم)، سخنرانی و برنامه شناور در خدمت شنوندگان آذری زبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز است. در این برنامه‌ها بخش‎های مختلفی چون بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی واقعه غدیر، انعکاس نامه‌ها و خطبه‌ها و سخنان حضرت علی علیه السلام، فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص امامت و ولایت، گزارش‌های مختلف از مراسم و جشن‌های مردمی در سطح شهر و نیز موسیقی و آهنگ‎های شاد در نظر گرفته شده است.

امتیاز شما