امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

سوگواره‌های صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری هم‎زمان با ماه محرم

مشاهده ۳۹۷
۱۳۹۸/۰۶/۰۶- ۱۰:۱۱

صداوسیمای چهارمحال و بختیاری ویژه برنامه‌های متنوعی را برای ماه محرم این رسانه استانی تهیه و پخش می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه تلویزیونی «شهر عشق» در ایام محرم با هدف بررسی زندگی و سیره امام حسین(ع) و یاران با وفایش، معرفی و ترویج فرهنگ عاشورایی، تبیین فلسفه و اهداف قیام این امام همام، بررسی ریشه‌ها، علل و پیامدهای واقعه کربلا، نقش و اثرگذاری بصیرت در حماسه عاشورا، جایگاه امام در ترویح دینداری و ولایتمداری و فضیلت امر به معروف و نهی از منکر تولید و پخش می‌شود. این برنامه با به نمایش درآوردن مراسم و آیین‌های عزاداری مردم استان در ایام سوگواری ماه محرم و در بخش‎های مداحی و مرثیه‎سرایی، معرفی پیرغلامان حسینی، شعر عاشورایی، گزارش از هیئات مذهبی و آیین‌های عزاداری مردم نقاط مختلف استان، میان برنامه‌های مذهبی، پیامک و کارشناس مذهبی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بیژن علی بابایی و با اجرای ابوالفضل هادی‎پور در دهه اول ماه محرم هر شب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه به صورت زنده از سیمای جهان‎بین پخش می‌شود.
پخش زنده آیین‌های شیرخوارگان حسینی و پخش ویژه برنامه «احلی من العسل» که درباره معرفی آیین عزاداری نوجوانان عاشورایی استان و سوگواری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی است هم از دیگر برنامه‌های سیمای جهان‎بین در دهه اول ماه محرم است.
تولید و پخش ویژه برنامه «اینجا کربلاست» در شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری با هدف زنده نگاه داشتن قیام خونین کربلا از دیگر تدارکات این رادیو است که به بررسی اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین حماسه حسینی و بررسی درس ها و عبرت های عاشورا می‌پردازد. این برنامه در بخش‎های متنوع از جمله معرفی یاران امام حسین(ع)، عبرت‎های عاشورا، شرح «گنجینه اسرار» عمان سامانی، شعرخوانی شاعران هم استانی، گزارش همکاران افتخاری از هیأت مذهبی نقاط مختلف استان، مداحی و گفتار موضوعی، به تبیین ابعاد قیام امام حسین(ع) می‌پردازد.

برنامه «اینجا کربلاست» نیز از اول ماه محرم به مدت چهارده روز به تهیه‎کنندگی زهرا اسماعیلی و رحمان داوودیان و گویندگی حامد ایرج پور و مریم خلجی، هر شب، ساعت21 به مدت 75 دقیقه از رادیو جهان بین پخش می‌شود.
هم‎زمان با ماه محرم، تولید گزارش‌های خبری با موضوع استقبال مردمی و آماده‎سازی هیئت‎ها، تکایا و حسینیه‌ها برای برگزاری آیین‌های عزاداری، تولید و پخش گزارش با محور آداب و رسوم مردم نقاط مختلف استان در ماه محرم، پخش تمامی رویدادهای خبری مرتبط با این ایام در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان و پوشش مراسم عزاداری روزانه نقاط مختلف استان در بخش‎های خبری 20 و 23 تلویزیون از اقدامات معاونت خبر مرکز به شمار می‎آیند.
ایجاد صفحه ویژه در وب سایت مرکز، بارگذاری جدول ویژه در تلویزیون اینترنتی، استفاده از ظرفیت اپلیکیشن جهان بین همراه، پخش زنده مراسم عزاداری در فضای مجازی، تولید پادکست، پوستر، موشن گرافی، اینفوگراف و ویدئو، استفاده از ظرفیت آرشیو و تولیدات کوتاه مناسب، بارگذاری محتوای تولید و تأمین شده در کلیه بسترهای فضای مجازی، برگزاری مسابقات مختلف مردمی و اطلاع‌رسانی و نقش مکمل صداوسیما در فضای مجازی با معرفی برنامه و بارگذاری تولیدات ویژه هم از اقدامات و برنامه‌های معاونت فضای مجازی صداوسیمای استان در این ایام است.

تصاویر

امتیاز شما