امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

خیمه عزای سیدالشهدا در نگین خلیج فارس

مشاهده ۴۶۵
۱۳۹۸/۰۶/۰۷- ۱۲:۱۵

صداوسیمای مرکز کیش در ماه محرم ویژه برنامه‌های متعددی را برای سوگوران سالار شهیدان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اطلاعات برنامه‎های رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای مرکز کیش، به شرح زیر است:

برنامه  «با نوای کاروان» عنوان برنامه رادیویی است که در 13 برنامه 120 دقیقه‎ای از اول محرم،  ساعت 18:30 الی 20:30  از رادیو کیش پخش می‌شود . این برنامه شامل بخش‎های متعددی از جمله ارتباط با گزارشگران سایر مراکز ،تعزیه‎خوانی، کارشناسی، میان برنامه‌های نمایشی، معرفی هیئت‎های مذهبی، معرفی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)، شعر عاشورایی و ارتباط تلفنی با شاعران، معرفی کتاب به صورت بسته صوتی،  تلفن و پیامک مخاطبان است. تهیه کنندگان این برنامه لیلا تاجرزاده و اسماء بدیعیان پورهستند.

 برنامه «آب و ادب» عنوان برنامه رادیویی است که صبح روز تاسوعای حسینی، ساعت 10:30 از رادیو کیش پخش می‌شود . این برنامه شامل بخش‎های متعددی از جمله انعکاس مراسم عزاداری مردم جزیره در روز تاسوعا، ارتباط تلفنی با مداحان اهل بیت (ع)، مباحث کارشناسی، گفت‎وگو با متولیان و پیشکسوتان هیئت‎های مذهبی کیش، ارتباط با مراکز، معرفی کتاب، گفت‎وگو با شاعران آیینی، مرثیه خوانی‎، نوحه‎خوانی و.... است. تهیه‎کننده این برنامه غلامحسین خسروی است.

برنامه «عشق و عطش» عنوان برنامه رادیویی ویژه عاشورای حسینی است که در صبح روز عاشورا، ساعت 10:30 از رادیو کیش پخش می‌شود . این برنامه شامل بخش‎های متعددی از جمله انعکاس مراسم عزاداری مردم جزیره در روز عاشورا، معرفی کتاب‎های عاشورایی، مباحث کارشناسی با موضوع امام حسین(ع) و نهضت عاشورا از منظر اهل سنت،  پوشش نماز ظهر عاشورا، ارتباط با کربلای معلی، ارتباط با مراکز استان‌ها، مرثیه‎خوانی، نوحه‎سرایی و.... است. تهیه‎کننده این برنامه مریم فرازی است.

«خیمه‎گاه» عنوان برنامه تلویزیونی ویژه ماه محرم است که به تعداد 12 برنامه 50 دقیقه‎ای از 9 شهریور، هر شب ساعت 21:30 از سیمای کیش پخش می‌شود. این برنامه با حضور کارشناسان و صاحب‎نظران به بررسی ابعاد قیام عاشورا از منظر تاریخی، فرهنگی، عرفانی و سیره امام حسین (ع) و یارانش می‌پردازد. پخش تیتراژ، گزارش‎های مردمی، پخش مستند از برپایی تکیه‌ها و آیین محلی و عزاداری اقوام مختلف در کیش  از بخش‎های مختلف این برنامه تلویزیونی است. تهیه‎کننده این برنامه رضا حاتمی‎نژاد است.

«شور عاشقی» عنوان برنامه تلویزیونی ویژه ماه محرم است که در 3 برنامه 180 دقیقه‎ای برای انعکاس مراسم عزاداری هیئت‎های مذهبی در شب تاسوعا، ظهر و شب عاشورا و به‎منظور پخش زنده مراسم از شبکه کیش و شبکه‌های سراسری تولید و پخش می‌شود. تهیه‎کننده این برنامه فرهاد فرهادی است.

«سخن عشق» عنوان برنامه‎ای است که در ماه محرم، هر روز، به مدت 30 دقیقه ساعت 13، از سیمای کیش، روی آنتن می‎رود. این برنامه به پخش سخنرانی کارشناسان مذهبی اختصاص دارد. تهیه‎کننده این برنامه مهدی روحی است.

«هیئت‎های عاشقی» عنوان برنامه تلویزیونی در دهه اول محرم است که هر روز ساعت 18 از سیمای کیش پخش می‎شود. این برنامه به‎صورت گزارشی به معرفی هیئت‎های مذهبی و مراسم برگزار شده در هیئت‎های کیش می‌پردازد. تهیه‎کننده این برنامه مهدی روحی است.

امتیاز شما