امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

نشست رهبران گروه هفت در فرانسه از نگاه پرس تی وی

مشاهده ۲۴۳
۱۳۹۸/۰۶/۰۹- ۱۳:۱۴

نشست رهبران گروه هفت در فرانسه و اختلافاتی که میان سران کشورها و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر سر موضوعات مختلف وجود دارد، در برنامه این هفته «ما مردم» شبکه پرس تی وی واکاوی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه ضمن اشاره به اختلاف نظرهای موجود میان سران کشورهای گروه هفت و ترامپ در زمینه موضوعاتی همچون تجارت جهانی، وضعیت آب و هوایی جهان و مسائل مربوط به ایران به نقد و بررسی سخنان ترامپ درخصوص موضوعات جهانی در نشست رهبران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به جی 7 و مقایسه دیدگاه‌های آمریکا و کشورهای غربی درخصوص موضوع ایران و مسئله هسته‎ای می‌پردازد. در ادامه این برنامه ادعای ترامپ مبنی بر استقبال کشورهای گروه هفت از جنگ تجاری آمریکا با چین به بحث و گفت‎وگو  و درخصوص اقدامات ترامپ در اعمال تعرفه‌های سنگین بر محصولات چینی، منع شرکت‎های آمریکایی برای تجارت در چین، واکنش کشورهای غربی نسبت به سیاست‎های ترامپ در این زمینه به تبادل نظر گذاشته می‎شود.
«ما مردم» این هفته که میزبان ویلیام اندرسون اقتصاد دانشگاه فراستبورگ و ویلیام جونز از موسسه بررسی اطلاعات اجرایی (Executive Intelligence Review) است، در ادامه با نگاهی به حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در فرانسه و ملاقات وی با همتای فرانسوی اش به بررسی موضع ایران در قبال موضوعات هسته‎ای و موشکی می‎پردازد.
بخش دیگر این برنامه به بررسی موضوع بدهی‌ها و کسری بودجه آمریکا و تاثیر آن بر زندگی مردم اختصاص دارد. در این خصوص کسری بودجه آمریکا که طبق گزارش‎های رسمی تا سال 2020 به یک تریلیون دلار می‎رسد نیز به بحث گذاشته می‎شود و تاثیر کسری بودجه و بدهی ملی آمریکا بر اقتصاد این کشور و زندگی مردم و همچنین تاثیر جنگ تجاری آمریکا با چین بر میزان بدهی ملی آمریکا بررسی می‎شود.
«ما مردم» به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی، شنبه 9 شهریور ساعت 21 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:05 بامداد، 08:008 و :00 و سه‎شنبه ساعت 4 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما